Iako tako ne izgleda, način na koji ste formirali šifarnike veoma je bitan za efikasan rad.


Nomenklatura, kao sistem naziva i oznaka artikala sigurno postoji i u Vašoj firmi, samo je pitanje da li ste o njoj razmišljali i napravili je tako da vam pomaže. Ako se time niste pozabavili onda vam najverovatnije samo odmaže u radu i svakodnevno troši mnogo vremena. Ako ne potcenjujete vreme kao resurs, onda je ovo veoma korisno za vas i zasigurno može da unapredi vaše poslovanje.

Nomenklatura u kontekstu poslovnih programa obično podrazumeva način otvaranja i određivanja sadržaja naziva i šifara analitike. Očigledno je da su šifarnici artikala oni kod kojih imamo najviše koristi od osmišljenog načina rada sa artiklima. Svaki šifarnik koji ima par stotina i više elemenata treba da bude osmišljen. Dobrobiti takvog načina rada su ogromni.

Primera radi, zamislite da imate šifarnik artikala koji su zapravo artikli šrafovske robe. Odmah je jasno da postoji na stotine vrlo sličnih artikala i kada dođete u situaciju da birate artikal, bilo zbog fakturisanja ili nečeg drugog, poželjno je brzo ga naći. Postoje dva scenarija koja načelno određuju ovaj segment poslovanja jedan podrazumeva da ste bez razmišljanja dodeljivali šifre, a drugi upravo suprotno – da ste informacije bitne za artikal objedinili u šifri.


Šta se dešava ako se niste bavili razmišljanjem o nomenklaturi šifara

(jer “nemate vremena”, što je slučaj kod velike većine)

šifarnici, kako i zašto U ovom slučaju šifre analitika su, zapravo, redni brojevi i onda je pretraga moguća jedino po nazivu, što često nije brzo. Može se, artikal npr., pronaći i po nazivu, ali šta kada, recimo, nemate baš taj traženi artikal na stanju i trebalo bi da kupcu ponudite neki sličan? Kako po nazivu naći slične artikle, kako ih videti jedan za drugim? Šta ako ono po čemu su artikli slični, ne postoji u nazivu?

Ako ste o tome mislili na vreme, ali ne dovoljno detaljno, sve potrebne informacije se nalaze negde u nazivu ili u nekakvim asortimanskim grupama. Ako te informacije imate u nazivu malo ćete kuckati, pa gledati po šifarniku i naći ćete neke slične iz grupe, jedan po jedan, za „neko“ vreme. Ako imate te podatke u asortimanskim grupama, moraćete selektovati sa dosta klikova baš tu asortimansku grupu, pa filterisati, pa videti sve iz te grupe, ali ne i slične po nekom drugom osnovu. Kada nađete artikal na neki način, onda ćete zapamtiti ili kopirati šifru i na osnovu šifre, koja u tom slučaju ne znači ništa i obično je samo broj, upotrebiti artikal u svrhu koju ste hteli.

Prilikom svakog ovakvog traženja po nazivu, kucanja delova naziva, kliktanja po asortimanskim grupama koje su obično višestepene, gubi se vreme po svakom artiklu. Neko ko fakturiše u firmi koja se bavi npr. tom šrafovskom robom, i ko ima oko 50 dokumenata dnevno sa po 10 artikala, ima prosečno 500 situacija po danu gde će svaki put gubiti po sekund, dva, tri i više, da bi došao do određenog artikla. Taj izgubljen jedan sat dnevno, puta 22 radna dana su vrlo ozbiljan, a nepotreban trošak, zar ne? Da ne govorimo o gubljenju mentalnog fokusa onoga ko to radi svakodnevno. Zbog “nemamo vremena” dolazimo do toga da se gubi ogromno vreme, i to stalno. Krajnja računica je više od 10 radnih dana godišnje– dakle, ceo jedan godišnji odmor bačen!


Dobrobiti ukoliko ste osmislili šifarnik koji sadrži npr. 5 bitnih informacija

U drugoj situaciji, implementator je preporučio objedinjavanje šifre i asortimanskih informacija, tj. raznih atributa artikala u samu šifru koja ima napredan sistem filtriranja jer koristite, na primer, Lidder 10 MRS. Poslušali ste ga. Tako, u ovom primeru, ako u polje šifre unesete, “M” i “8” dobićete sve matice koje su promera 8, pa bile one bakarne ili čelične, najtvđe ili najmekše, kvalitetne ili ne, za velika opterećenja ili za mala i tako dalje. Dakle, sa dva parametra koja znate, odmah, za jednu sekundu, dobijate spisak svih artikala koji zadovaljavaju ono što znate o tome što tražite. Dakle, lako ćete naći onu maticu koju tražite, a ako je nema na stanju videćete razne matice promera 8mm, pa ćete lako odabrati odgovarajuću zamenu. Ako znate više, na primer ako znate da je neophodno da budu tvrde, unećete, “M” pa “8” pa “T” na odgovarajuće mesto i dobićete samo tvrde matice promera 8mm. Ako znate samo da su tvrde, a ne znate promer, unećete samo “M” i “T” na odgovarajuće mesta i dobijate spisak svih tvrdih matica, u svim veličinama i promerima i svim drugim karakteristikama.

Dakle, što više detalja znate o artiklu, to će spisak koji dobijate biti manji i lakše ćete odabrati artikal samo jednim tasterom. Nema potrebe pamtiti šifru, jer je šifra na ovaj način zapravo opis artikla na osnovu koga tražite. Rezultat ovoga je ekstremno brz način rada, koji ne samo da Vas lako dovodi do analitike koju tražite, već će Vas i asocirati na slične analitike i pomoći Vam da svaki posao kvalitetnije završite.


Sumnje

Neki će se, opravdano, zapitati kako će operater znati gde se nalaze koje informacije u šifri? Naravno, vremenom se sve nauči, ali šta kada dođe novi operater koji ne zna gde je koji podatak? Gde da unese “M”, a gde da unese “8” u šifri od 9 mesta?

U rešavanju ovog problema, do izražaja dolazi Lidderov kontekstni AUTOPILOT KOD UNOSA ŠIFRE

Sve vreme dok unosite delove šifre, Lidder neposredno ispod mesta gde se nalazi kursor za unos, automatski ispisuje opis segmenta koji unosite, ali i sve moguće kombinacije koje možete upisati na tom mestu. Konkretno, kada ste sa kursorom na mestu gde se može uneti “M” za matice, “V” za vijke, “E” za eksere, “K” za komplete šrafova i tako dalje, Lidder će sve to uredno ispisati ispod mesta gde šifru unosite – bilo gde u Lidderu, gde šifru unosite. Tako svi mogu lako i brzo da se snađu bez obzira na poznavanje šifarnika i bez obzira na to da li fakturišu, kalkulišu ili rade nešto treće.



Evo i jednog primera kako to može da izgleda u veleprodaji tekstila i repromaterijala:


– I DEO ŠIFRE –
LIDDER auto pilot predlaže šta može biti Vaš izbor za prvi deo šifre, a na osnovu onoga kako ste formatirali šifarnik.
 
U našem primeru, auto pilot nudi M za materijal i R za repromaterijal. Pišemo M jer tražimo artikal koji je materijal.
lidder 10 mrs


– II DEO ŠIFRE –
Auto pilot ovde predlaže šta može biti Vaš izbor za narednu poziciju u šifri. Čak i ako je spisak duži, kao u našem primeru, autopilot omogućava operateru da i u slučaju da ne poznaje šifarnik može lako da pronađe artikal koji traži.
 
U našem primeru, tražimo materijal od pamuka. Auto pilot sugeriše da je na ovoj poziciji oznaka za pamuk PAM.
lidder 10 mrs


– III DEO ŠIFRE –
Po istom principu, auto pilot predlaže šta može biti Vaš izbor za ovu poziciju u šifri. I ovog puta će operater u pretrazi vrlo lako definisati njemu poznatu karakteristiku proizvoda koji traži bez poznavanja šifarnika.
 
U našem primeru, Poslednji poznat podatak koji imamo jeste da je reč o singl proizvodu, zato na osnovu informacije auto pilota unosimo SIN.
lidder 10 mrs


– REZULTAT –
Na osnovu ova tri podatka. Lidder je kreirao listu artikala koji zadovoljavaju poznate kriterijume i sada je operateru još lakše da pronađe artikal ili da, recimo, ponudi kupcu artikal sa sličnim karakteristikama.
 
U našem primeru, dobili smo četiri pamučna singl materijala, u nekoliko boja.
lidder 10 mrs

Dakle, čak iako neko ne zna ništa o asortimanu, snaći će se ekstremno brzo, ako makar i delimično zna šta traži. Kada unese ono što zna, Lidder će mu na osnovu tih informacija prikazati sve što zadovoljava te kriterijume, pa će novi operater lako naći i informaciju koja mu nedostaje. I to vrlo efikasno, bez komplikovanih pretraživanja i mnogo kliktanja.


>Pogledajte koliko je to jednostavno:




Odlučite sada, kako ćete potrošiti 10 dana

Ukoliko već nemate softver koji ima napredno filtriranje u okviru rada sa šiframa analitike, ne zaboravite da morate uložiti vreme i u pronalaženje takvog softvera koji će sve navedeno raditi i bez upotrebe miša, jednom rečju efikasno. Naravno, može se raditi i bez razmišljanja o nomenklaturi i isto tako može se poslovanje voditi i u softveru koji nema efikasno osmišljen rad, ali vreme koje se tako troši svakodnevno po svakom kliku je ogromno, a na Vama je da odlučite da li ćete VREME INVESTIRATI JEDNOM NA POČETKU ili TROŠITI VREME IZNOVA IZ DANA U DAN, U NEDOGLED.







Ukoliko Vam se blog i tema dopadaju, prijavite se na listu
kako ne biste propustili neki od narednih postova.





Prethodni blog post: Da li gradite i jačate veze sa kupcima?