(Vreme čitanja: 3 minuta)

Da li je uopšte moguće imati poslovne izveštaje po svojoj meri? Jeste, ali je potrebno da uložite vreme u njihovo detaljno planiranje tako što ćete definisati koje su Vam tačno informacije potrebne i šta u njima želite da vidite. Ako nemate vremena za to i želite odmah upotrebljive izveštaje, tada je bolje da birate program sa 20 gotovih izveštaja od kojih odmah možete da koristite 18, nego onaj koji nudi 200 izveštaja od kojih je upotrebljivo 5.


Izveštaji i analize u programu za računovodstvo i praćenje poslovanja Program će sabrati, podeliti i pomnožiti sve parametre koje mu zadate prilikom generisanja izveštaja, sve to pod pretpostavkom da su svi uneti podaci tačni, ostaje još pitanje da li znamo tačno šta nam sve treba od podataka?

Dakle, gde počinje izveštavanje? Vrlo jednostavno, izveštavanje počinje na početku svega onoga što želimo da nam stoji u izveštaju. Počinje unošenjem svakog pojedinačnog podatka, a od toga kako je formiran osnovni podatak zavisi na kraju ishod izveštaja. Osnovni podatak nije samo broj. Osnovni podatak su jedinica mere, količina, jedinična cena, vrsta usluge, itd. Zato je ključno da u startu razmislite o tome koji su Vam podaci potrebni!



Kako dobro početi?

1. Definišite koji su Vam podaci potrebni – da li su Vam potrebne količine u tonama ili po prodajnim jedinicama mere, ili možda obe paralelno, nabavne i/ili prodajne cene i to prosečne ili tačne cene, količina u pakovanju, vrednosti sumirano i pojedinačno, sa ili bez PDVa… itd. Zamislite svoj idealni izveštaj koji će Vam pomoći u radu i krenite sa dobro definisanim osnovnim podacima!

2. Definišite koje grupe podataka su Vam potrebne – naziv robe/usluge, vrste, grupe, barkod, šifra proizvođača, kataloški broj, interna oznaka, složeno po zaradi ili po prometu ili pak sa nekim filterom, itd. Opet zamislite svoj idealni izveštaj, ali sada poboljšan!

3. I na kraju, bitno je i kakav prikaz podataka želite u izveštajima. Preciznije, u domaćoj ili stranoj valuti, sa decimalama ili bez njih, u sumarnim iznosima ili pojedinačno po dokumentima ili periodima. Želite li da Vam izveštaji budu „statični“ (PDF/papir varijanta) ili dinamički, da se pri pregledu mogu prilagođavati i gledati “po dubini“ bez gledanja i upoređivanja tri zasebna izveštaja odjednom.

Kada detaljno odredite sve nabrojane parametre, a i više ako je potrebno u Vašem poslu, tek tada imate osnova da razmišljate o tačnosti i preciznosti informacija koje dobijate iz poslovnog programa, jer ste tek tada postavili precizan zahtev koji programi i programeri razumeju. Navedeno je za slučaj da imate dovoljno vremena da definišete sve neophodne podatke za izveštaje koje želite.

Izveštaji i analize u programu za računovodstvo i praćenje poslovanja U slučaju da nemate toliko vremena ili jednostavno niste vični tome da vizualizujete kompleksne izveštaje, već više volite unapred urađene, potražite neki softver koji već ima dovoljno dobro razvijene i u startu upotrebljive izveštaje koje lako možete poboljšati.

Nađite alat prilagođen Vama i Vašem poslovanju. Prodavci najčešće nude apsurdno veliki broj izveštaja, ali avaj… po pravilu su to izveštaji koje ne možete iskoristiti u svom svakodnevnom poslovanju ili izveštaji koji koriste zaseban modul ili pak podatke i termine kojima ne baratate. Zato je bolje imati 20 gotovih izveštaja od kojih koristite 18, nego 200 izveštaja od kojih je za praćenje Vašeg poslovanja upotrebljivo 5. Zar ne?

Lidder izveštaje možete jednostavno i lako iskoristiti takve kakvi jesu, ili ih dodatno definisati i prilagoditi tako da u potpunosti odgovaraju Vašem poslovanju. To su gotovi izveštaji koje dobijate na samo jedan klik. Lidder ih ima na desetine, a u upotrebi su već tri decenije i sigurni smo da najveći deo možete primeniti u svom poslovanju.

Pitajte i naše korisnike ili dođite da i sami proverite!






Ukoliko Vam se blog i tema dopadaju, prijavite se na listu
kako ne biste propustili neki od narednih postova.





Prethodni blog post: Ljudski je grešiti, ali da se stvarno zabrlja potreban je računar