(Vreme čitanja: 4 minuta)

Ažurno knjigovodstvo predstavlja kičmu svakog poslovanja, zato je toliko važno! Bez obzira na to da li vodite kompletno knjigovodstvo u firmi ili to za vas radi knjigovodstvena agencija, dostupnost tačnih informacija u svakom trenutku neophodna je za donošenje odluka. Evo nekoliko razloga zašto to treba da vam bude imperativ i kako ćete osigurati da te odluke unaprede vaše poslovanje.



Precizno budžetiranje

azurno knjigovodstvo u lidderu Postavljanje planova i prepoznavanje mogućnosti koje mogu da održe vaše poslovanje i ubrzaju rast spadaju u proces budžetiranja. Mnogi ga vide kao bolan i komplikovan proces, ali uz kvalitetan poslovni program i knjigovođu možete da imate uvek ažurne podatke o kompletnom poslovanju, što onda čini budžetiranje znatno jednostavnijim.

Najčešće, budžeti za firme ne budu realizovani jer ne postoje tačni i ažurni podaci o stvarnoj potrošnji. I to je još jedan razlog zašto knjigovodstvo treba da omogući da firmi svi potrebni izveštaji budu dostupni u hodu ili, kako mi volimo da kažemo, „na klik”. Upravo zato, kvalitetan poslovni program je desna ruka svakog dobrog knjigovođe. Takav program pomaže mu da u svakom trenutku ima odgovarajući izveštaj za upravljački kadar.

Dakle, ako imate ažurno knjigovodstva, na osnovu njihovih podataka koji mogu i treba da budu sveobuhvatni, jednostavno je definisati iznos budžeta, pa je taj proces mnogo lakši. Svakako bi trebalo budžete precizno voditi tokom cele godine, pa će redovno ažuriranje knjiga omogućiti i jasan uvid u period koji tek dolazi.


Praćenje troškova i prihoda

Rezultat poslovanja nisu samo prihodi. Za realnu sliku neophodno je redovno i ispravno evidentiranje troškova i njihovo praćenje, takođe. Svaki put kada firma troši novac, to se mora uzeti u obzir. Bilo da se radi o putnim troškovima za neki sajam npr. ili novom računaru za kancelariju, sve promene treba blagovremeno evidentirati u knjigovodstvu.

Ako previdite troškove, to može biti problem jer kada se preskoče troškovi, to stvara iluziju da firma posluje dobro, a možda to nije slučaj ako troškovi premašuju prihode.

Znati koliko firma troši na dnevnoj, mesečnoj i godišnjoj osnovi, jednako je važno kao i znati koliko prihoduje, ali je neophodno i da su ti podaci u svakom času kompletni i tačni. Ažurno evidentiranje svih poslovnih promena omogućava da u svakom trenutku znate koliko vaša firma troši, kao i to koliko prihoduje.


azurno knjigovodstvo u lidderu


Predviđanje prihoda je jednostavno

Predviđanje prihoda ponekad može da izgleda kao suvišan zadatak, ali definitivno postoje trenuci kada vam je potrebna tačna prognoza. Najbolji način da predvidite prihod je gledanje finansijske istorije preduzeća, a jedini način da se tačno predvidi je tačna, a ne odokativna finansijska istorija.

Tokom životnog veka preduzeća, često se koriste i zajmovi za pokretanje posla, proširenje i još mnogo toga. Da biste dobili kredit, morate bankama da dostavite jasan dokaz da novac „stiže” i da postoje projekcije za održivu budućnost.

Bilans uspeha, bilans stanja i izveštaj o tokovima gotovine su tri ključna izveštaja koji pokazuju koliko novca preduzeće donosi i troši. Ovi izveštaji se mogu relativno lako generisati (u Lidderu na samo jedan klik) i dati banci. Ažurne knjige će uveriti banku da bez bojazni može da pozajmi firmi novac potreban za nastavak rasta.


Sve počinje od kvalitetnog softvera

azurno knjigovodstvo u lidderu Da bi firma procenila svoje zdravlje, finansijsko izveštavanje je neophodno i ono se apsolutno zasniva na tačnim ciframa, a održavanje knjigovodstva ažurnim i tačnim učiniće finansijsko izveštavanje lakim.

Da bi stvari bile još lakše, razmislite o implementaciji monolitnog softvera za praćenje kompletnog poslovanja, kao što je Lidder 10 MRS u kojem je sve uvek tačno i usaglašeno. Poštedećete sebe gnjavaže i prenošenja podataka iz modula u modul, već jednom uneti podatak ne unosite dva puta, a svaki proknjiženi dokument automatski zadužuje potrebna konta i zadovoljava poresku i ostale evidencije. Dakle, uštedećete vreme ali i novac, a sve podatke ćete imati uvek tačne i usaglašene na jednom mestu – u vašem računovodstvenom softveru!

Lidder 10 Monolitni Računovodstveni Softver je program za PRAĆENJE KOMPLETNOG POSLOVANJA koji omogućava sve navedeno u ovom tekstu. Ako se borite da budete u toku sa svakodnevnim zadacima knjigovodstva, obratite se Lidder Monolitu da vidite kako LIDDER MOŽE DA VAM POMOGNE!







Ukoliko Vam se blog i tema dopadaju, prijavite se na listu
kako ne biste propustili neki od narednih postova.





Prethodni blog post: Kako softveraš vidi firme – korisnike?