Nabavku osnovnog sredstva unosiš kroz ulazni račun (VD 72) odabirom stavke menija NOVI POSLOVI/NALOZI/UL.RAČUNI/ULAZNI RAČUNI. Zatim, unosiš datum, dobavljača, oznaku dokumenta, datum dokumenta i datum plaćanja (valutu). U dokument unosiš konto osnovnih sredstava npr. 0230 i otvaraš novu šifru-analitiku osnovnog sredstva. Lidder će znati da je to konto osnovnih sredstava i pri otvaranju analitike je potrebno, pored naziva osnovnog sredstva, uneti godišnju stopu otpisa, datum nabavke, otpisanu vrednost i datum poslednjeg otpisa (ova dva podatka se unose samo ako unosiš sredstvo kao stavku početnog stanja pri prelasku iz nekog drugog softvera na Lidder), grupu u koju spada (u smislu poreske amortizacije), oznaku da li se radi OA ili POA i količinu.
Posle odabira šifre osnovnog sredstva treba odabrati poresku tarifu, ukupan iznos sa računa (za odabranu tarifu), iznos PDV-a koji možeš i/ili iznos PDV-a koji ne možeš koristiti, a komandom K na kraju ćeš proknjižiti nalog. U nalogu će se, pored konta dobavljača, PDV-a i osnovnog sredstva, naći i konto nabavke opreme u pripremi na kome se samo evidentira osnovno sredstvo.