– Eeeee-EPP i Eeeee-Fakture !!!
· Takozvani period „relaksacije” produžen je do 31.12.2025. godine
Pravilnikom o izmenama Pravilnika o elektronskom fakturisanju, od 1. jula po čl.22 Pravilnika o izmenama i dopunama Pravilnika o elektronskom fakturisanju, produžen je period do 31. decembra u postupcima provere pravilnosti EEPP da MF ne uzima u obzir eventualne greške pri iskazivanju podataka u evidencijama poreza na dodatu vrednost.
Bez obzira na produženje relaksacije vodite računa o propisanim rokovima za predaju.
Srećno i opušteno, vreme je za odmor!
· Nove informacije pre prepreuzimanja dokumenta
Konačno – u novoj verziji SEF-a omogućeno je da softveri, prilikom provere novopristiglih dokumenata, dobiju ključne informacije o dokumentu i pre samog preuzimanja. Sada je moguće videti naziv firme pošiljaoca, broj dokumenta i iznos, što znači da u Lidderu već prilikom provere novih dokumenata sa SEF-a možete znati od koga je dokument – pre nego što ga preuzmete.
· Automatska provera novopristiglih dokumenata
Do sada je automatska provera radila paralelno za sve firme za koje je bila uključena. Od sada, provera se vrši isključivo za firmu u kojoj se trenutno nalazite. Prilikom prelaska u drugu firmu, automatska provera se pokreće u roku od par minuta. Na ovaj način se sprečava mogućnost greške i osigurava da su svi paketi za firmu u kojoj su preuzeti.
· Promenjen princip provere novopristiglih dokumenata
Zbog izmene u strukturi podataka koje SEF dostavlja, prilagodili smo i način provere da li je neki dokument već preuzet, kako bi se izbeglo njegovo ponovno preuzimanje. Nova provera je sada brža i preciznija, jer se umesto velikog broja pojedinačnih poziva koristi jedan optimizovan zahtev sa konkretnim parametrima. Testirali smo ali ukoliko se i desi neka čudna situaicja, obavestite nas.
– EPP: Precizno zaokruživanje na TOTAL poljima
SEF ne dozvoljava odstupanja ni od 0,01 dinara u TOTAL poljima, pa čak i minimalna razlika dovodi do odbijanja dokumenta EEPP. Zbog toga smo uveli dodatno interno preračunavanje i precizno zaokruživanje svih vrednosti po našem principu, neposredno pre slanja EPPa iz Liddera na SEF, kako bi se obezbedilo potpuno usklađeno slanje i izbegla odbijanja zbog minimalnih razlika.– Faktura bez naknade i klauzula za SEF
Na fakturi koja je obeležena da je bez naknade, od sada se za SEF šalje klauzula „Dan nastanka PDV obaveze je datum prometa”.– SEF-nova polja u dokumentu o povećanju i smanjenju
Od 01.07.2025. godine uvedena su nova obavezna polja na dokumentima o povećanju i smanjenju. Obratite pažnju pri formiranju ovih dokumenata.Za dokument o povećanju datum prometa je jednak datumu izdavanja i datum prometa se posebno ne ispisuje na dokument (klauzula na dokumentu o povećanju na SEFu je: Datum izdavanja-zaračunavanja troškova-Dan nastanka-povećanja PDV obaveze je datum izdavanja dokumenta o povećanju kojim se zaračunavaju troškovi, a na osnovu kojeg dolazi do povećanja osnovice za promet).
Za dokument o smanjenju možete imati dve situacije i to:
1) Dokument o smanjenju može biti na određeni dan po datumu o smanjenju i sa pozivom na već izdatu fakturu sa njenom referencom gde se „Datum smanjenja” može razlikovati od datuma izdavanja. U ovom slučaju svakako morate voditi računa o datumima kako ne biste pogrešili poreski period i predviđene rokove.
2) Dokument o smanjenju može biti na datum izdavanja i u tom slučaju se odnosi na fakture izdate u odabranom/zadatom periodu.
– Obračun isplata – obaveštenje o isteku ugovora
Novina je da, ukoliko je zaposleni angažovan na određeno vreme i ako je u polju „Datum odjave” unet datum isteka ugovora, Lidder pored njegovog imena ispiše poruku „Ug. ističe dd.mm.yyyy.” u crvenoj boji, kao vizuelni podsetnik da je potrebno reagovati.Takođe, ako je za zaposlenog uključena opcija „Alarm obaveštenja”, prilikom ulaska u obračun isplata prikazuje se dodatno upozorenje sa tačnim datumom isteka ugovora, ukoliko on ističe u narednih 30 dana. Ista opcija aktivira i obaveštenja o godišnjici zaposlenja.