– Sve će biti OK.
   Neki od nas rade više nego inače, neki isto, a veliki broj radi od kuće – u pidžamama :-). Manje-više, svi smo u novoj situaciji. Pozdravljamo sve koji mogu da rade da bismo svi imali čemu da se vratimo kada ovo prođe. Mi smo odabrali da se skoncentrišemo na vreme posle ove vanredne situacije i u ovoj verziji Vam predstavljamo par alata i par ideja kako da brže prođemo sve ovo, i da uz to, vreme iskoristimo što pametnije.

– Naš poklon za #OstaniKodKuće
   Članovima Lidder kluba poklanjamo po jednu privremenu, samostalnu, Lidder licencu za rad od kuće. Ta licenca će biti povezana sa cloud skladištem Vaše glavne licence tako da ćete lako snimati i učitavati sve firme.
   Korisnici koji žele da nastave rad od kuće mogu sa našeg sajta www.nd.rs da preuzmu EDUCA verziju Liddera a mi ćemo, putem licencnog TeamViewera, besplatno uraditi instalaciju pune verzije preko te i aktivirati Vam Lidder na Vašem kućnom računaru.
   Rad od kuće je većina korisnika rešila korišćenjem Remote Desktop aplikacije koja je ugrađena u Windows, koja putem interneta omogućava da vidite i radite na svom desktopu na poslu. Procedura je tehnička i administratori ili oni koji vam održavaju mreže to obično znaju da podese za kratko vreme. Neki su doneli cele računare sa posla, a oni koji su i koristili lap-topove na to su već bili spremni. Ovaj način – jedna dodatna privremena i samostalna licenca, koju Vam nudimo, je nešto između i takođe je jedno od rešenja, ako Vam prethodna rešenja iz nekih razloga nisu moguća.
   Javite se, radno vreme nam je standardno, tu smo za Vas i zajedno smo u ovome.

– Podsetnik na automatski B2B portal
   Od uvođenja automatskog veleprodajnog B2B portala uz Lidder, pre više godina, interesovanje korisnika je uglavnom u početku veliko, a odmah zatim nestaje. Zašto? Glavni razlog je to što je potrebno nabaviti / napraviti fotografije proizvoda iz vašeg prodajnog / proizvodnog asortimana. Evo prilike da to sada uradite: obim redovnog posla je nekima manji, vremena sada imate, probajte sami da napravite fotke svih proizvoda, možda imate talenta za to, a ni ne znate. Postavite slike u Lidder uz svaki artikal, i samo jednim klikom će Vaši kupci imati mogućnost online naručivanja. Naravno, može portal da radi i bez fotografija, ali u današnje vreme to prosto nije cool 🙂
   Računovodstvene firme, agencije i biroi, mogu lako, preko istog B2B portala da svojim komitentima omoguće pregled nekih grafičkih i tekstualnih statističkih izveštaja online: Deo B2B portala služi tome da menadžeri firmi mogu da vide stanje svoje firme i svoje ponude i svojih kupaca online. Sa strane Računovodstvenog servisa potrebno je “samo” redovno knjižiti i povremeno reći Lidderu da izveštaje izveze na B2B portal, tako da menadžeri firmi, uz dodeljena imena i lozinke (koji se određuju u Lidderu) mogu pregledati svoje stanje bez dolaska u računovodstvo. Na B2Bu se može nalaziti 10-ak odabranih izveštaja, uključujući i Bruto bilans. Korisna alatka, probajte je sada. Naše sveznalice iz korisničkog servisa, od kojih neke rade u pidžamama, će Vam rado pomoći, pozovite.

– Novo grupno obaveštavanje komitenata e-mailom
   Poslovna komunikacija je od izuzetne važnosti za svaku, pa i Vašu firmu. Odvija se najčešće sa drugim firmama sa kojima Vaša sarađuje i to su Vaši partneri i klijenti. Najčešće forma poslovne elektronske komunikacije danas je e-mail. Osim email komunikacije 1 na 1, neophodno je ponekad komunicirati i sa više komitenata odjednom, tj. potrebno je nekima od njih poslati istu poruku. Grupno slanje iste poruke je najčešće zbog marketinga: Ako ste, na primer, ponovo dobili neki artikal koji niste do skoro imali, hteli biste da automatski o tome obavestite sve kupce koji su to i kupovali od Vas, zar ne? Kako će inače znati da ponovo imate neku povoljnost u Vašoj ponudi?
   Lidder Vam kroz novu funkciju Mail liste za obaveštavanje omogućava da na lak i brz način upravljate mail listama (različitim spiskovima mail adresa) Vaših komitenata kao i da lako formirate liste komitenata kojima treba slati poruku, kao što je navedeno u primeru. Vi ćete odabrati kriterijum, a Lidder će sam napraviti listu mail adresa, te će tako kompleksan zadatak iz primera biti urađen samo za minut.
   Liste koje pravite mogu biti i ručne gde vi sami dodajete komitente kojima ćete poslati isti mail, ali i automatski generisane po različitim uslovima. Postoje predefinisani uslovi za pravljenje liste, a možete i sami praviti kompleksnije uslove za odabir komitenata za obaveštavanje. Osnovni uslov je da komitent ima mail. Liste koje šaljete će ostati zapamćene i mogu da se koriste kasnije ponovo kao osnova za neka sledeća grupna obaveštavanja. Ovakvim grupnim obaveštavanjem možete obavestiti sve Vaše saradnike ili komitente o promeni radnog vremena, na primer, a sigurni smo da ima još dosta korisnih situacija koje će Vam pasti na pamet već posle prvog korišćenja. U ovom periodu izolacije može biti i jedno od ključnih načina za komunikaciju.
   Kada listu jednom pošaljete, to ne možete poništiti. Pazite šta šaljete, email koji napišete će otići svima na listi. Takođe, nemojte liste upotrebljavati za slanje nebitnih informacija, jer nam je svima, pa i vašim komitentima, email preopterećen nevažnim stvarima. Po pravilu, jedna lista koju šaljete ne treba da bude duža od 100 mailova. Dugačkim listama rizikujete da na internet filterima vaša i naša adresa sa koje se šalje bude proglašena za spamera, pa da onda mailovi ni ne dođu do cilja, pa nemojte to raditi.
   Molimo Vas da se javite sa novim ili drugačijim idejama koje ste možda dobili nakon primene rada sa mail listama u smislu primene ovog novog alata za komunikaciju sa Vašim komitentima, a iz Lidddera. Opcija je podložna promenama i prilagođenjima u sledećem periodu.

– Podsetnik na važne datume komitenta
   Napravili smo malu i vrlo korisnu opciju koja će sigurno popraviti ili učvrstiti Vaš odnos sa komitentima naročito u ovo vreme izolacije, kada je bitno da mislimo jedni na druge.
   Prilikom otvaranja ili izmene pojedinačnog komitenta u sekciji sa ostalim podacima možete upisivati posebno važan datum za tog komitenta kao i akciju koju želite da Lidder uradi tog datuma. Isto važi i za svakog zaposlenog kod komitenta. Na taj važan datum (godišnjica firme, slava i tome slični privatni ili poslovni, a komitentu važni, događaji) Lidder Vas može podsetiti tako što će Vam poslati mail na office mail koji ste upisali u opcijama firme ili Vam može poslati Lidder poruku za određenog operatera ili svim operaterima. Briga o kupcima i čestitanje ili slične akcije na datume koji su njima bitni je dobra poslovna praksa i Lidder Vam od sada i u tome može pomoći. Samo saznajte datume i upišite ih, te ćete tog dana dobiti podsetnik.

– Unapređena pomoć kod izbora dokumenata
   Od sada je spisak/pomoć kod izbora dokumenta za pregled koji se dobija pritiskom na plus taster u polju za unos broja dokumenta pri pregledu, fizički povećan jer ima više detalja o dokumentima nego ranije, kao i neke nove mogućnosti. Novina je i to da će, ako povećate nivo detalja prikaza klizačem u donjem delu spiska, to biti zapamćeno za Vas kao operatera. Ako povećate nivo detalja na maksimalan, onda će se izbor, raspored i veličina kolona pamtiti za Vas kao operatera i tako će Vam spisak svaki sledeći put biti prikazivan, dok god ga ne promenite. U spisku dokumenata, desno od klizača za nivo detalja, će se pojaviti i nova opcija operatera koja omogućava da uključite da se spisak svaki put pojavi i bez da koristite komandu + u polju za unos. U spisku faktura, od sada, spisak možete filtrirati i prilagoditi sebi po nekom uslovu, pregledati neku fakturu sa spiska, i nakon izlaska sa Esc iz te fakture, naći ćete se ponovo u istom onom malopređašnjem spisku faktura, onakvim kakav je bio tako da je od sada mnogo lakše brzo pregledati više (pro)faktura sa nekog spiska koji ste napravili filterom po nečemu. Na primer, u spisku mogu da se nađu samo profakture nekog komercijaliste. Ulaskom u prvu, te vraćanjem u spisak koji je od sada zapamćen, jednostavno idete na sledeću u spisku i pregledate je brzo. Sa Esc iz spiska izlazite u glavni meni ili na mesto odakle ste dobili spisak.

– Pregled niza faktura za samo jednog kupca
   U pregledu (pro)faktura od sada možete komandama Shift+ i Shift- pregledati sledeću/prethodnu (pro)fakturu TOG kupca čiju (pro)fakturu trenutno gledate. Na taj način lako i brzo možete videti sve (pro)fakture jednog kupca, tj. lako možete videti šta ste mu prodavali ili nudili, kada ste već u pregledu.

– Isplatni listić – drugačiji ispis “bruta”
   U isplatnom listiću je promenjen naziv polja “Potrebno sredstava (bruto)” u “Bruto za isplatioca (potrebno sredstava)”, i “Ukupno (Neto+PiD)” u “Bruto za primaoca (Neto+PiD)”. Konačno smo pronašli jezičku konstrukciju tako da bude jasno na koji se bruto misli, a da na oba mesta ne piše samo “Bruto”, jer, razlikuju se po funkciji, a jesu bruto iznosi.

– Unapređena specifikacija ORC
   Specifikacija ostvarene razlike u ceni po kupcima je dobila nove kolone “procenat učešća RC u prometu” i “Ukupan promet sa kupcem”, a i sama izrada izveštaja je ubrzana, pa je i za firme sa više od 30.000 faktura skoro trenutna.