Možda, a možda i nije. Kako da budete sigurni?
Ako vas nešto iz okruženja nije već, makar i površno, zaintrigiralo a to su načešće glasine da ima i jeftinijih programa, možda i boljih ili je neko koga znate prešao na neki wow softver… onda je jedino ispravno krenuti od toga da li ste zadovoljni primenom postojećeg softvera, ali ZAISTA ZADOVOLJNI.

(Vreme čitanja: 5 minuta)

Nije lako odgovoriti na ovo pitanje jer najčešće ne znate odakle da krenete u toj proceni, a iskreno bi bilo reći i to da u praksi gotovo da ne postoji kompanija u kojoj su poslovanje i poslovni softver do tančina usaglašeni. Pa kako onda?

Iskustvo nas je naučilo da postoji 6 ključnih stvari koje treba preispitati kako biste sebi dali odgovor na pitanje da li je vreme da promenite poslovni softver koji koristite. U nastavku ih delimo sa vama.


da li je vreme za promenu poslovnog softvera

1. Da li se podaci evidentiraju samo jednom ili je potrebno dodatno ih unositi u druge delove/module programa?

Danas već deluje pomalo neverovatno da neko mora više puta da evidentira iste podatke, ali je ipak pristutno u praksi. Ako je to slučaj kod vas, možda ne treba dalje ni da čitate nego da već sada kažete sebi „Da, treba nam novi softver, ne želim da moji zaposleni istu stvar rade više puta!” Ne zaboravite da, povrh bacanja vremena i novca, ovakav način rada ostavlja prostor i za brojne greške kod unosa.

2. Koliko dugo čekate na obradu dokumenata/podataka?

Sve što traje više od nekoliko sekundi crveno je svetlo! Pored trošenja vremena na unošenje istih podataka više puta, ovo je druga najgora stvar – da čekate minutima da se nešto proknjiži, obračuna, izveze, učita… Ako se uopšte još uvek pitate – da, potreban Vam je novi poslovni softver. Onaj u kome će se svaka operacija izvršavati mereno sekundama, ako ne instant.

3. Koliko podrška koju imate zaista podržava vaš rad?

Brzina i svrsishodnost su ključne karakteristike kvalitetne podrške. Ako podršku ne možete da dobijete odmah i ako ona nije pomogla da svoj problem ili nedoumicu rešite onda, složićete se, to baš i nije podrška. Kvalitetna podrška je ona koja reaguje odmah i koja ima rešenje. Da li je takva podrška za rad u vašem poslovnom softveru?


PAUZA


Zašto pauza sada?! Ovde zaista možete zastati na trenutak jer možda ste, sagledavajući svoj softver kroz prethodna tri pitanja, već zaključili da jeste došlo vreme za prelazak na novi. Ako to nije slučaj pogledajte još tri, ništa manje važna, pitanja pogotovo ako na svoje poslovanje gledate kao na nešto što će ne samo da TRAJE, već i da se RAZVIJA i RASTE. Idemo dalje.

da li je vreme za promenu poslovnog softvera

4. Da li postojeći softver pokriva poslovne procese u vašoj firmi ili morate da koristite dodatne programe?

Najčešće razlog za to jeste neophodnost analiziranja i izveštavanja kako biste efikasno pratili svoje poslovanje. Ako ste pažljivo čitali, prepoznaćete nešto od gore pominjanog uzaludnog trošenja vremena na prenošenje podataka, u ovom slučaju zarad analize nekog vama bitnog segmenta poslovanja. Softver koji koristite treba da ima mogućnost da podatke koje ima za vas i tumači, upoređuje i sl. Jer čemu svi podaci ako ne možete na efikasan način iz njih da dobijete korisne informacije i to po mogućstvu odmah, ažurne sa poslednjim proknjiženim dokumentom a ne nekim stanjem od jutros, juče ili ne daj bože od pre nekoliko dana.

5. Da li vaš softver pomaže u ostvarivanju ciljeva koji se tiču razvoja vaše firme?

Ovde pre svega treba da se zapitate da li je vaš poslovni softver prilagođen poslovnim procesima koji će nastajati u budućnosti ili, naprosto, samo prati trenutni način rada. Ako ste zacrtali da uvedete b2b prodaju, na primer, da li to vaš softver može da podrži? Ili, npr. za novootvorene poslovnice želite da do detalja pratite sve prihode i rashode, da li vam program daje tu mogućnost? Podrazumevamo bez onog, već pominjanog, dodatnog prebacivanja u neki modul i sl.

6. Da li je moguć dalji razvoj/unapređenje vašeg poslovnog softvera?

Ovo je veoma važno, pogotovo u današnje vreme kada su zakonske izmene i izmene u načinu poslovanja brojne i česte. Tako je danas imperativ da proizvođač sa sigurnošću može dalje da razvija program kako bi bio u skladu ne samo sa zakonom već i sa vašim načinom rada koji se takođe vremenom menja shodno novim ciljevima i planovima. U poslednjih nekoliko godina, dobar deo onih koji su zakucali na naša vrata su upravo oni čiji program, nažalost, nije mogao da ide u korak sa korisnicima. Zato nemojte zanemariti mogućnost proizvođača da razvija i unapređuje softver dugi niz godina.


Ako nakon ove male analize ne smatrate da je došlo vreme za promenu poslovnog softvera u vašoj firmi, možete da odahnete. Bar trenutno, jer nikad se ne zna šta novo mogu doneti „nemirne poslovne vode”. Ako ste, ipak, zaključili da vas postojeći softver usporava u radu i u donošenju kvalitetnih poslovnih odluka, te da je s toga vreme za promenu, tu smo da vam pomognemo svojim iskustvom i primerima iz prakse.

Najteži posao je tek pred vama jer ne kaže se bez razloga da je promena poslovnog softvera jedna od najtežih odluka pošto utiče na kompletnu organizaciju unutar firme i podrazumeva određeno vreme prilagođavanja svih koji u njemu rade. U narednom tekstu pisaćemo o procesu koji sledi kada odlučite da je vreme za promenu poslovnog softvera.





Ukoliko Vam se blog i tema dopadaju, prijavite se na listu
kako ne biste propustili neki od narednih postova.





Prethodni blog post: Nova Lidder EDUCA, verzija za 2024. godinu