Deluje da su prethodna pitanja retorička, ali kada malo bolje razmislite, nisu. Čak, za odgovore treba dobro razmisliti: Za „tačne i pravovremene informacije“ često prolaze prosečni izveštaji od „pre neki dan“. Pod pojomom „svi izveštaji“ mnogi podrazumevaju samo spisak dužnika, isto od preneki dan, od kada je nešto preuzeto u finansijski modul, a način dolaska do izveštaja je poznat samo po nekome u kompaniji… a to nikako ne bi smelo tako da bude, svi znamo…
Modul broj 14: “Izveštaji”
Da li se i vama desilo da su vam hitno potrebni izveštaji koji su od ključnog značaja za planiranje budućeg razvoja kompanije, ili su bitni za odobrenje nekog dugoročnog kredita, a da takvi izveštaji ne postoje u programu za knjigovodstvo koji koristite? Ili postoje, ali niste kupili baš taj modul za kreiranje izveštaja? Bez izveštaja ne možete – odlučujete da ga dokupite.
Modul platite i dobijete ali potrebna je i implementacija kako bi podaci iz drugih modula (Finansijsko, PDV, Osnovna sredstva, itd.) koje već koristite, mogli da se povežu sa novim modulom za pravljenje izveštaja.
Pošto ste već platili novi modul, naravno da ćete platiti i implementaciju. Implementacija se, naravno, naplaćuje po inženjer-satu i traje od nekoliko dana pa do, u nekim slučajevima, i nekoliko meseci i često višestruko premašuje osnovnu cenu programa. Neka svetska istraživanja pokazuju da preko 90% kompanija ne želi da odustane u ovoj fazi, jer bi u tom slučaju investicija kupovine novog modula, ali i celog sistema, bila čist promašaj, a osim toga, većina veruje da će nakon uspešne implementacije rešiti trenutni problem.
Kada je implementacija konačno završena, svi moduli su povezani tako da mogu da razmenjuju/prebacuju podatke u novi modul za izveštaje. Sve izveštaje koji su vam sada potrebni, odnosno koji su vam bili potrebni pre mesec-dva, sada i imate. Sve koje ste tražili. Dobro je, sve dok vam ne zatreba još neki izveštaj koji će vam tada, kada zatreba, biti hitan… ali koji niste tražili na vreme.
Korišćenjem ovakvih modularnih „rešenja“ gubi se previše vremena na stvari koje bi trebalo da budu dostupne u momentu kada vam zatrebaju. Na kraju, izveštaji koje nekako dobijate nisu tačni, jer u pripremi i prebacivanju podataka iz raznih delova programa dolazi do greške zbog vremenske razlike, a samim tim i do neusklađenosti.
Tačan izveštaj odmah i sad, dok telefon još zvoni. Utopija?
Za izveštaje koji su uvek tačni i trenutno spremni za pregled ili štampu, potrebno je da svi u sistemu koriste jedan program koji obuhvata sve segmente poslovanja, bez deljenja na module koji zahtevaju pripremu podataka, prebacivanje i zastoj u radu. Na ovaj način izveštaji automatski uzimaju u obzir sve dokumente iz redovnog poslovanja i svaki podatak koji je uzet je uvek tačan.
Šta biste dali da, dok vaš telefon još zvoni, vi bez ijednog klika dobijete sve taktičke informacije o kupcu koji zove? Telefon je samo zazvonio, a vi u istoj sekundi već na monitoru imate informacije o strukturi plaćanja, koliko plaća u valuti, koliko van valute, da li kasni sa plaćanjem i koliko tačno, ali i koliko dana prosečno kasni (ili plaća unapred), kolika su vaša angažovana sredstva kod njega (čak iako sve plaća u roku), koliko je učešće tog kupca u ukupnom fakturisanju vašeg preduzeća, koliki je ostatak duga, rang listu artikala koje je kupovao sortitranu po najvećoj zaradi. Koliko bi vam značile ove informacije kada bi ste ih automatski dobili servirane pre svakog javljanja na telefon?
Tačan izveštaj odmah i sad, dok telefon još zvoni. Za neke realnost.
- Želite da uvek i odmah, bez kliktanja, vidite rezultat poslovanja na dnevnom nivou, svaki dan u odnosu na prethodni?
- Hteli biste da uvek i odmah, bez kliktanja, vidite tačno, od ukupnih (100%) troškova, koliko procenata ide na zarade, koliko na nabavku, koliki su troškovi amortizacije, poreza, reprezentacije…
- Voleli bi ste da izveštaji ne zavise od pripreme i prebacivanja podataka iz jednog modula u drugi?
- Bilo bi sjajno kada bi sve uvek bilo tačno i pravovremeno (od pre jedne sekunde)?
- Bilo bi fenomenalno da ne morate da brinete da li vam je knjigovođa na godišnjem, da ne morate da ga zovete dok uživa na plaži na svom godišnjem odmoru, jer vam sistem sam prikazuje ono što vam svakodnevno treba?
- I vi biste da odete na zasluženi godišnji odmor, bez brige o izveštajima, implementaciji, zastoju i produktivnosti?
Sve što biste želeli, voleli, hteli, i sve što bi bilo sjajno i fenomenalno iz prethodnog teksta, može se desiti i vama i vašoj firmi, tako što ćete se naći na ovoj listi. Jer onima koji su na toj listi, interaktivni izveštaji i automatska kontekstna analiza, uvek su prisutni i dobre podatke automatski pretvaraju u sjajne informacije. Ako niste na listi, možete sa iste pozvati neku kompaniju i proveriti da li je sve kako smo naveli. Ili još bolje, pozivamo vas na kafu i dok popijemo po šoljicu, moći ćete da vidite veliki broj automatskih, i što je najvažnije, tačnih izveštaja u Lidder 10 Monolitnom Računovodstvenom Softveru.
Ukoliko Vam se dopao post, prijavite se na listu kako ne biste propustili neki od narednih.
Prethodni blog post: Imate li alat za dobar godišnji odmor?