Za Vašu preduzetničku radnju-štampariju, koja je registrovana na adresi objekta, čiji ste vlasnik, možete plaćati sve troškove sa računa radnje, čiji ste osnivač, bez zaključivanja ugovora o zakupu.

Što se tiče druge štamparije, koja je d.o.o., tu je moguće zaključiti ugovor o zakupu, s tim da je moguće ugovoriti i zakup bez naknade, s tim da tu morate voditi računa o obavezi plaćanja poreza na prihod od izdavanja nepokretnosti u zakup, ali o tome će Vas Vaš računovođa detaljnije informisati.

Pošto je kod Vas slučaj da je štamparija – preduzetnička radnja u objektu čiji je vlasnik osnivač te radnje, nema obaveze obračuna i plaćanja poreza na prihod od izdavanja nepokretnosti u zakup – Vi i ne treba da od samog sebe zakupljujete poslovni prostor, jednostavno, radite u sopstvenom prostoru, gde je i sedište radnje. Vi plaćate porez na imovinu, odgovarate za obaveze radnje celokupnom svojom imovinom i po meni ovde nema obaveze obračuna i plaćanja poreza na zakupninu ni na troškove.

Što se tiče štamparije – d.o.o., po meni je i tu situacija ista, obzirom da ste supruga i Vi, kao bračni partneri, suvlasnici poslovnog prostora, pa i obe štamparije, prema propisima o nasleđivanju…Nema obaveze zaključivanja ugovora o zakupu (dovoljna je Vaša pisana saglasnost da d.o.o. koristi Vaš prostor (deo, naravno, pošto vas je dvoje u istom prostoru).

Jedino ako želite da štamparija d.o.o. ima troškove, ili da podižete novac sa računa legalno, kao zakupninu, tada imate obavezu obračuna i plaćanja poreza na ugovorenu zakupninu – neće se država buniti ako radite nešto što ne morate… Prema mišljenju Poreske uprave morate plaćati porez na troškove korišćenja (struja, voda, telefon…)