podrska na terenu
  • “Ovi moji programeri dođu čim ih zovem!”
  • “Tu su kad god mi zatrebaju, pa čak i vikendom!”
  • “Imaju veeeliku ekipu koja je stalno dostupna!”
  • “Kad je nešto hitno uđu u kompjuter preko interneta i odmah mi reše problem!”

Koliko ste puta čuli slične pohvalne rečenice o najboljim poslovnim programima? Stotine puta? Zajedničko im je to da je opis softvera u stvari neka vrsta takmičenja o tome koliko su im često majstori “u kompjuteru” i koliko se brzo odazivaju da nešto poprave ili koliko ih ima kada treba nešto da im nameste. O softveru, osim da je “najbolji” zato što ima mnogoljudnu i brzu podršku, ništa.

Šta je sve dobro kod najboljih?

Naravno da je dobro kada je neko tu da Vam pomogne kada Vam treba. Dobro je za raspoloženje u toku dana, naročito kada je podrška ljubazna, pa Vam, dok Vam podešava program da konačno proradi slanje nečega negde, ispriča i neki vic ili podeli neku muku sa Vama kao čovekom. Dobro je za samopouzdanje jer shvatite da ste Vi jedan od stotine ljudi koji imaju isti problem sa istim softverom, niste jedini i niste usamljeni! Mnogo ih je istih kao Vi… Dobro je i za firmu koja naplaćuje svo to održavanje svima pa može da zaposli još više ljudi da Vam održavanje sledeći dan bude još zanimljivije jer ima više ljudi u podršci sa još više iskustva…

A šta je sve loše u tako dobrom sistemu?

LOŠE je, ako ne i katastrofalno po Vaš posao, ako ste se navilkli na to da je neko stalno potreban! Iako je na prvi pogled dobro što imate nekoga često prisutnog, bilo fizički, bilo putem interneta, to govori o sistemu koji je nestabilan i kome je često neophodan neko da ga održava u funkciji. To je uporedivo sa situacijom u kojoj automehaničara stalno vozite u autu koji on na svakom parkingu nešto podešava da bi nastavili da se vozite. Iako je lepo što je on stalno prisutan, taj auto, reći ćete, ništa ne valja, zar ne?
podrska na terenu
Isto je i sa vašim softverom. Ako ga neko često podešava, namešta, popravlja, reinstalira, održava i savetuje Vas kako se koristi, to znači da softver NIJE stabilan ili NIJE dorađen ili NEMA uputstvo (ili sve ovo zajedno), i da česti kontakti Vama smetaju da obavaljate SVOJ posao. Vi ne bi trebalo da trošite vreme na ALAT kojim treba da odrađujete posao već na POSAO, zar ne?

Marketing – šmarketing

To što su marketinški stručnjaci uspeli svima na tržištu da “objasne” da je “dobro” da im neko često bude u vidnom polju ili u kompjuteru da bi im sistem radio, to je uspeh marketinga ali i nedostatak sistema kojima održavanje nije potrebno tj. nedostatak sistema koji su STVARNO STABILNI.

Šta je stvarno stabilno?

Stvarno stabilan rad znači da sistemu nije potreban niko u dugim periodima od po godinu dana najmanje, da sve radi. Stabilan softver se takođe ogleda u nemanju potrebe da pri promeni bilo koje stope ili kontnog plana morate da instalirate (i čekate) novu verziju, da pri zatvaranju godine morate da čekate bilo koga za bilo šta, da novu verziju stavljate kada Vama odgovara, a ne kada neko naredi, da Vam je pomoć uvek dostupna na Vašem računaru, da su Vam podaci UVEK nezavisno od inteneta i nekakvih servera dostupni… tada ste tek stabilni i samostalni. Sve ostalo je nestabilno i zavisno od nekoga drugoga, trećega i nečega.

Kako to izgleda u Liddderu:

Navešćemo par situacija pri kojima se inače misli da neko iz podrške mora doći kod korisnika, tj. kod Vas, a zapravo ne mora i nikad nije moralo:
  • Instalacija nove verzije programa: Instalacija nove verzije se radi na tri klika, potpuno automatski, iz samog programa, onda kada Vama to odgovara i AKO vam odgovara, NAKON što pročitate koja pooboljšanja nova verzija sadrži. Dakle, (1)
  • Objašnjavanje novina u softveru: Novine su detaljno opisane u najavi nove verzije, u novostima koje se automatski dobijaju nakon instalacije nove verzije i SVAKA verzija sadrži AŽURAN i detaljan HELP sa ilustracijama u kome je svaka promena opisana i objašenjana često uključujući primer upotrebe. Dakle, (2)
  • Otvaranje “nove godine”, menjanje kontnog plana, promena stopa: Ne, sve je to automatski i na mnogo višem nivou automatike nego što ste do sada smeli da zamišljate. Dakle, (3)
  • A šta kad baza “puca”? U Lidderu nema pucanja baze. Mi ne zavisimo od nečije tuđe baze podataka (dbase, clipepr, sql…), imamo svoju, pa Vi, korisnici, ne treba da obavljate nekakve skripte i update-ove, niti da se plašite kod update-a operativnog sistema. Dakle, (4)
  • A šta kad nešto, bilo šta, “ne radi”? Opet ništa. U Lidderu sve radi. Znamo da je teško poverovati u ovakvu tvrdnju u poslednjih desetak godina zbog poplave svemogućeg, rapidno razvijenog, jeftinog a opet, najboljeg softvera, ali pitajte naše korisnike: Svi naši korisnici imaju istu verziju, pa ako ne radi negde, onda ne radi nigde, a to bi značilo da bismo, imajući proizvod koji nigde ne radi, odavno prestali da postojimo. A tu smo već 23 godine. Dakle (5).
(1)(2)(3)(4)(5) NEMA POTREBE da se viđamo i da Vi gubite svoje dragoceno vreme na kontakte sa podrškom ili na čekanje da podrška nešto uradi ni po ovom pitanju! Lidder je 100% dokazan i stabilan sistem što Vam omogućava da se fokusirate na SVOJ posao i uštedite vreme, bez potrebe da stalno kontaktirate sa podrškom. Naravno, podrška je uvek dostupna i raspoložena!

100_posto_tačni_podaci

Softver treba da opslužuje Vas, a ne Vi softver:

Nama je cilj da Vi budete efikasni, što dalje znači da mi nećemo dolaziti kod Vas i prekidati Vas u radu. I Vaš i naš uspešan rad podrazumeva da i Vi i mi radimo (svako svoj) posao efikasno, a ne da razgovaramo, osim kada je to neophodno, što treba da je retko. Kvalitetnim praktičnim rešenjima, kao što je Lidder, postiže se to da svi rade svoj posao: i Vi svoj, na razvoju Vašeg poslovanja, i mi svoj na razvoju našeg proizvoda.

A na kafi se možemo videti uvek, ali ne zato što je neophodno nego zato što želimo.

Poziv na razgovor uz kafu važi za sve čitaoce bloga koji vole da razgovaraju o softveru! Samo se najavite, kafe ima!





Izvestaj o najcescim problemima i izazovima

Pogledaj izveštaj o najčešćim problemima i izazovima sa kojima se susreću kompanije koje pružaju računovodstvene i knjigovodstvene usluge.



Preuzmi istraživanje






Prethodni blog post: Šta je bolje: modularan ili integrisan sistem?