Category Archives: Stari forum
Da li je moguće da preduzetnik kupi stan preko firme? Ako je to moguće da li postoji neko ograničenje vrednosti u osnovnim sredstvima, da se ne desi da se ostvari uslov za prelazak u pravno lice, ako to uopšte važi za preduzetnike (kao što, na primer, važi za mala pravna lica da kada ostvare uslov prelaze u srednje preduzeće)?
(25.11.2012)
Preduzetnik ima pravo da kupi stan (koji može koristiti za obavljanje registrovane delatnosti, za izdavanje ili slično). Treba da ga uknjiži na osnovna sredstva – građevinske objekte, ako ga neće nabaviti za dalju prodaju. Ako će neko stanovati u stanu (vlasnici radnje ili neko drugi), stan treba proknjižiti kao nekretninu namenjenu izdavanju. Predlažemo da zaključite […]
Detaljnije
Od nedavno radim u firmi koja nema u svom vlasništvu automobile. Zaposleni svojim kolima idu po terenu u toku radnog vremena (građevinska je firma) obilazeći gradilišta. Koliko znam, to ne mogu da knjižim na konto Troskovi goriva, jer se automobili ne vode na firmu. Firma te račune koje donose zaposleni plaća preko tekućeg. Na koji konta bi to bilo najbolje proknjižiti ih?
Šta se može napraviti za ubuduće, pošto 5-6 zaposlenih svakodnevno koristi automobile u poslovne svrhe. Može li se napraviti neki Ugovor o zakupu automobila ili postoji neko praktičnije rešenje, kako bi se ti troškovi mogli priznati?
(18.02.2013)
Firma ne sme sa računa da plaća takve i slične troškove, iako većina “gazda” to ne kapira. Postoji ugovor o koriscenju privatnog automobila u sluzbene svrhe, kao i ugovor o korišćenju pokretne imovine, pa Vi odlučite šta firmi više odgovara, slično je. Potom firma, na osnovu ugovora, može da za svaki putni nalog plati trošak […]
Detaljnije
Da li bih u Lidderu mogla potpuno sama da uradim otvaranje nove baze za novu godinu i formiranje početnog stanja? Kako i ko to treba da radi, jer mi nemamo administratora? Nama sada dolaze to da urade, i dosta se čeka, a voleli bismo da to možemo sami.
(23.01.2013)
Kako biste uradili otvaranje nove poslovne godine na ispravan način, kada uđete u Lidder, pritiskom na F1 dobijate kompletan help sistem, gde ćete sa leve strane u delu “Bilansi/Završni radovi/ZATVARANJE GODINE” dobiti uputstvo, tj. podsetnik za zatvaranje poslovne godine i otvaranje nove sa početnim stanjem. Dakle, NE MORATE biti administrator ili bilo ko sa prethodnim […]
Detaljnije
Vlasnik sam poslovnog prostora na koji plaćam porez na imovinu (godišnji) kao fizičko lice. Taj poslovni prostor sam iznajmio štampariji čiji sam i vlasnik. Poslovni prostor ima sopstveno brojilo za struju kao i telefonsku liniju, ali se sve vodi na fizičko lice. Kako mogu plaćati odnosno pravdati troškove za firmu? Za sada je štamparija preduzetnička radnja, koju zatvaram, ali tek za godinu dana jer moram najpre ispoštovati potpisane tendere, ali u međuvremenu, zbog lakšeg poslovanja supruga je otvorila DOO, takođe štampariju na istoj adresi, pa Vas molim za odgovor za preduzetničku radnju, kao i za DOO.
(13.05.2013)
Za Vašu preduzetničku radnju-štampariju, koja je registrovana na adresi objekta, čiji ste vlasnik, možete plaćati sve troškove sa računa radnje, čiji ste osnivač, bez zaključivanja ugovora o zakupu. Što se tiče druge štamparije, koja je d.o.o., tu je moguće zaključiti ugovor o zakupu, s tim da je moguće ugovoriti i zakup bez naknade, s tim […]
Detaljnije
Kako u Lidderu može da se vidi pregled obaveza prema određenim dobavljačima, sa podacima o DPO-u, valuti, i da li je određena faktura plaćena ili ne? Da bi pojasnila, bitan nam je podatak koliko je od dospelih valuta plaćeno i to poređano hronološki.
Takodje, potreban nam je pregled mesečne realizacije po određenim komercijalistima sa podatkom o ukupno fakturisanom, dospelom iznosu (do određenog datuma), naplaćenom iznosu (do određenog datuma), kao i ako je moguće o delu koji je iskompenzovan. Naime, mesečno radimo izveštaj po komercijalistima i ovi podaci su nam bitni kako bismo dobili stopu naplate po svakom komercijalisti.
(09.05.2011)
Pregled obaveza prema dobavljačima u Lidder-u dobijate u meniju Pregled/Statistika/Izveštaj o naplati. U ovom izveštaju unesete konto dobavljača, uključite prikaz pojedinačnih računa, prikaz nepovezanih stavki i grupisanje po komitentima. Kada ste postavili ove parametre odete na “OK, izradi izveštaj”. U ovom izveštaju imate i vise podataka nego što ste tražili. Kolone/informacije koje Vam nisu potrebne […]
Detaljnije
Kako u Lidderu knjižiti prodaju robe kada je prodajna cena manja od nabavne cene (kod izrade računa za kupca ne dozvoljava unos cene koja je manja od nabavne)?
(06.09.2011)
Za prodaju robe ispod nabavne cene potrebno je da prvo odradite nivelaciju na cenu po kojoj hoćete da prodate robu. vrati se na ARHIVU LIDDER FORUMA
Detaljnije
Reč je o DOO koji se bavi proizvodnjom garderobe i robom u tranzitu. Ukoliko prodamo robu fizičkom licu u inostranstvu, da li je to lice dužno da uplati na devizni račun firme ili postoji mogućnost uplate na račun fizickog lica? Da li smo tada dužni da uplatimo pazar? Malo mi nije jasna ta vrsta knjiženja. Zašto? Zato što ljudi koji se bave isključivo tom vrstom posla tj. internet prodajom, otvaraju račune kao fizička lica i to u inostranstvu gde im uplata stiže na taj račun. Da li imate sličan primer ili možda znate kome da se obratimo za savet?
(26.09.2011)
Malo je neobično da DOO izvozi robu fizičkom licu, ali dobro, nije zabranjeno… Za prodatu robu možete iz inostranstva primiti novac samo na devizni račun Vašeg DOO, nikako na račun fizičkog lica (pretpostavljam da bi to bio osnivač), pa naravno, nemate ni obavezu uplate pazara… Opet nas malo zbunjuje – kako biste uplatili taj pazar? […]
Detaljnije
Imam problem kada hoću da napravim izvoznu fakturu, naime preduzeće se bavi proizvodnjom košulja i vrši uslugu šivenja za italijanskog kupca. Kada uđem na Prodaja VP, na O promenim valutu u evro i na M oslobađanje od poreza, zatim kada probam na G da unesem uslugu program ne reaguje. Da li negde grešim?
Takođe me buni pošto Italijani šalju materijal, a preduzeće nabavja konac, kese i ostali potrošni. Kako da razdužim potrošni ako fakturišem uslugu? Takođe me interesuje kako da promenim redni broj dokumenata pošto prelazim iz drugog programa, pa da nastavim redosled.
(12.10.2011)
Probajte da najpre komandom “G” u fakurisanju, unesete opis i cenu usluge, s tim da cenu unesete u dinarima, a tek posle toga odredite da je faktura u stranoj valuti sa “O” i da je izvozna sa “M”. Ako vodite pogonsko knjigovodstvo i ako ste nabavku tog materijala knjižili na zalihe, onda možete kroz sopstvenu […]
Detaljnije
U obračunskom periodu sam imao uvoz i povrat robe dobavljaču tako da na AOP-ima 006 i 106 imam pozitivne brojke, a na 008 i 108 negativne (jer je povrat veći od nabavke u tom periodu). Konačno na 009 i 109 su pozitivne cifre. Šta mi je činiti?
(09.09.2011)
Ispred iznosa koji je negativan stavite “-” (minus). vrati se na ARHIVU LIDDER FORUMA
Detaljnije
Možete li da mi objasnite proces knjiženja gotovinskih računa kod DOO? Mi u agenciji gotovinske račune knjižimo na konto 4330, na lično ime osnivača, a zatvaramo preko blagajne onog momenta kada osnivač ima prostor za podizanje novca. Imam prigovor od strane kancelarijske kontrole da gotovinske račune moram da knjižim na ime dobavljača, pa putem nekog drugog konta da ih zatvaram! Šta bi bilo ispravno?
(04.01.2012)
Po meni je kancelarijska kontrola u pravu, jer je svaki račun, račun od nekog dobavljača, bez obzira na način plaćanja. A osnivač Vam nije dobavljlač, zar ne… Ja svaki gotovinski plaćeni račun knjižim kao račun plaćen bezgotovinski, na sledeći način: 1. stav: 5 (trošak)/433(dobavljač-analitički), 2. stav: 433 (zatvaram odmah tog dobavljača-analitički, jer je njemu po […]
Detaljnije
Vlasnik sam STR radnje koja je u sistemu pdv-a. Radnju hoću da zatvorim i zalihe robe da prebacim na suprugu. Ona je otvorila STR radnju i ona je u sistemu pdv-a i nastavlja da obavlja istu delatnost. Recite mi molim Vas šta ja uz PDV prijavu Poreskoj upravi treba da predam i da li imam obavezu plaćanja pdv-a na zalihe?
(29.05.2012.)
Mislimo da ne možete da prenesete zalihe na suprugu, kao što bi to bilo moguće da ste svoju radnju preregistrovali u privredno društvo, uključili suprugu kao osnivača i preneli zalihe bez plaćanja PDV. Mislimo da, u ovom slučaju, morate napraviti popis zaliha i na njih platiti PDV, pa da zatim zalihe, koje pripadnu Vama, kao […]
Detaljnije
Posedujem geodetsku radnju i upisan sam kao preduzetnik. Otvorila mi se mogućnost zaposlenja u jednoj firmi sa punim radnim vremenom! Po zakonu o državnom premeru, nosilac licence za firmu je lice koje je zaposleno u toj firmi na puno radno vreme.
Moje pitanje glasi: Da li ja imam status zaposlenog lica pod punim radnim vremenom u firmi u kojoj ću se zaposliti, a istovremeno i u mojoj radnji, kao njen vlasnik-zastupnik, čime mi se otvara mogućnost da obe firme imaju licence!
(26.06.2012)
Ako sam pravilno razumela Vaše pitanje, Vi već imate radnju, a planirate da zasnujete radni odnos kod drugog poslodavca. Dužinu radnog vremena kod drugog poslodavca ćete precizirati ugovorom o radu, tako da možete imati puno ili nepuno radno vreme. Međutim, bez obzira na dužinu radnog vremena kod drugog poslodavca, treba da promenite status svoje radnje […]
Detaljnije
Imam registrovano poljoprivredno gazdinstvo koje je u sistemu PDV-a. Trenutno ostvaruje dobit od 7.000.000,00 dinara na osnovu prodaje poljoprivrednih proizvoda. Međutim, krenulo se u investiciju izgradnje farme koja će ukupno iznositi preko 8.000.000,00. Da li se izgradnja kompletne investicije knjiži kao trošak ili ne?
Pretpostavljam da ne, da li u tom slučaju umanjujemo porez na prihod od samostalne delatnosti na osnovu investicije? Negde sam pročitao da je to negde oko 70% umanjenja. A šta je sa doprinosima, da li ćemo platiti pun iznos na maksimalnu osnovicu što može da iznosi na osnovu trenutne dobiti oko 1.000.000,00 u 2013.godini?
(17.10.2012)
Troškove izgradnje ne knjižite u troškove, već na osnovna sredstva u pripremi. Obračunati porez možete (i treba) umanjiti za iznos izvršenih ulaganja u opremu – objekat za obavljanje delatnosti i to: za 40,00% izvršenog ulaganja (znači, plaćenog u poslovnoj godini), ali najviše do 70,00% obračunatog poreza na prihod od samostalne delatnosti. To je, kao i […]
Detaljnije
Kako se knjiži ulaz robe bez fakture u preduzetničkoj radnji? Dobila sam na poklon od fizičkih lica, a htela bih da je prodajem, a nemam ulazne fakture.
(21.11.2011)
Nije problem da roba, dobijena na poklon od fizičkih lica, bude uneta u radnju, stavljena na stanje kroz ulaznu kalkulaciju, a da obaveza prema dobavljaču (poklonodavcu) bude zatvorena knjiženjem na prihod od otpisa obaveza. To bi značilo da je roba stavljena u legalne tokove prodaje, jer bi bila evidentirana u poslovnim knjigama i oporezovana. Postoji […]
Detaljnije
Tri osnivača su osnovala preduzeće, a od Nacionalne službe za zapošljavanje su dobili jednokratnu novčanu naknadu za samozapopšljavanje, za nabavku opreme za obavljanje delatnosti. Da li je ispravno proknjižiti uplatu te novčane naknade na konto 6402-prihodi od dotacija, a ako nije, kako to da proknjižim?
(03.06.2009)
Novčanu naknadu koju ste dobili od Nacionalne službe za zapošljavanje ne treba knjižiti na računu 640-prihodi od premija, subvencija, dotacija, donacija, regresa i sl. već na računu 495-odloženi prihodi i primljene donacije, gde se iskazuju primljene donacije i državna davanja u skladu sa MRS 20 – računovodstvo državnih davanja i obelodanjivanje državne pomoći.Po MRS 20, […]
Detaljnije