Šta Vam prodavci istine neće reći?

(autor: Digital Priest, blogger)
marketing u sluzbi prodaje
Prodavci Vam nikada neće reći da nije dobro da koristite browser i web aplikacije za svakodnevni unos podataka, jer nećete biti neproduktivni nego ćete se zarobiti, vremenski. Sve je komplikovanije nego što treba da bude, jer ste u browseru.

Neće Vam reći ni da program koji se vrlo lako uči nema baš veliku funkcionalnost niti domete i širinu, niti da posedovanjem programa koji može da briše proknjižene dokumente kršite Zakon o računovodstvu, čak iako to i ne koristite.

Neće Vam reći ni da korišćenje najnajnovijih tehnologija zapravo najčešće znači da je sistem najverovatnije nestabilan jer koristi neproverene tehnologije, niti da korišćenjem zastarelih tehnologija indirektno sprečavate svoj napredak iako su tehnologije proverene. Neće Vam reći, ali verovatno piše u ugovoru o korišćenju, da sami treba da proverite sve funkcije koje koristite pre nego što stavite novu verziju programa i da ste sami krivi ako nešto ne radi!?

Neće Vam reći, takođe, da njihova mnogoljudna podrška (na 15 fiksnih i 15 mobilnih linija i online) zapravo znači da program često ne radi kako treba, pa korisnici često zovu podršku umesto da rade svoj posao. Naročito treba da se zamislite kada Vam kažu da lako možete promeniti firmu za podršku, jer se čak više firmi time bavi… Pa kad ima potrebe za tolikom tehničkom podrškom, kako je to onda “stabilan” proizvod?

Neće Vam reći ni to da su programski moduli sistem po kome se u to kolo lako ulazi, a teško izlazi i da će Vam uvek faliti još onaj jedan modul, te da ćete, kako vreme prolazi, završiti sa 15 različitih programa umesto sa jednim alatom za rad. Neće Vam reći da specijalne dorade koje rade samo za Vas (o kako to lepo zvuči: Specijalni program samo za Vas) često nisu trajno rešenje jer ćete ih ponovo plaćati kada promenite osnovnu verziju programa ili baze. Ima još dosta takvih “detalja” koje nećete čuti. A svaki proizvod ima i loše strane, pa ako ih niste čuli na prezentaciji… razmislite još koji put, jer:

djavo je u detaljima

Daj da probam, pa da vidimo?

Probno korišćenje je odličan metod za one koji mogu sebi da priušte makar nekoliko dana za “prčkanje” po nekom programu i one koji to inače vole da rade. Za pravo probanje potrebna je najpre prezentacija, pa onda nekoliko dana osmišljenog testiranja u odnosu na potrebe, što je vreme koje malo ko može sebi da priušti. Prvi kontakt sa probnim testiranjem treba da Vam je lakmus test: Ako je neophodno da Vam neko putem TeamViewera ili lično prekonfiguriše računar da bi instalirao demo verziju kako bi ona radila i to samo određeni broj dana, neka Vam to bude upozorenje. Ne bi trebalo to da dozvoljavate. Trebalo bi da sami možete da instalirate program ako je već toliko intuitivan i jednostavan kako ga sigurno hvale, jer i to spada u korisničko iskustvo. Kada ga sami instalirate, probajte sve što Vam padne na pamet, nećete pokvariti ništa. I zovite podršku i pitajte zašto ovo ili ono ne radi kako očekujete. Od njihove ljubaznosti ćete tada osetiti taman toliko da znate šta Vas čeka ako softver kupite. Nemojte da Vam bude neprijatno. Bolje da to “pregrmite” sada nego da kupite program, uložite silno vreme, pa da Vam tek onda bude baš neprijatno.


Kada možete reći: “Videli smo, kupujemo”?

Videli ste i kupujete? I pored najbolje volje i vremena koje ste uložili u istraživanje softvera koji su u ponudi, nećete biti sigurni da ste napravili dobar izbor dok ne prođe cela prva godina upotrebe, uključujući završni i otvaranje nove poslovne godine. Bili ste samostalni i nije bilo problema? Niste morali da ih zovete i plaćate za završni i za početna stanja? Tek posle te godine samostalnosti bez problema možete biti sigurni da ste prošli dobro. Ako ste prošli loše, odmah menjajte! Ljudi greše u proceni, a svaki sledeći mesec je promenu teže uraditi.

Šta ćete, takav je to posao. Vremenom se menjate i Vi i Vaša firma, isto kao i softver koji ste kupili, a naročito se menjaju tehnologija, okruženje i zahtevi poslovanja. Do isteka te prve godine sa novim softverom… samo polako i bez nervoze, nisu oni to namerno! 🙂 Šalim se, naravno. A opet, u svakoj šali ima malo šale! Ostajte mi dobro i odaberite najbolje!


Kakva su Vaša iskustva?




lidder
O bloggeru:
Digital Priest je višedecenijski softverski trudbenik 🙂 i novi blogger kome neke pojave u našoj branši baš smetaju, voli da polemiše, a politička korektnost mu nije omiljena disciplina. Ako se lako vređate, nemojte čitati njegove tekstove, može da se desi da se prepoznate, pa da se ljutite, a to mu nije namera, kako sam negde u nekom tekstu kaže. Svaki njegov blog i stav je samo to: lični stav, i nije obavezno i stav Lidder Monolita i bloga na kome ovo čitate. Nije obavezno, ali je vrlo moguće!

















Ukoliko Vam se dopao post, prijavite se na listu kako ne biste propustili neki od narednih.



Prethodni blog post: “Izgleda šašavo, ali mene leđa više ne bole”? Neee…..!