… ili: Realni saveti za kupovinu poslovnog softvera!
(autor: Digital Priest, blogger)Tražite poslovni softver i čitate, čitate i čitate… i sve Vam je manje jasno šta Vam to poručuju sve te internet stranice? To je tako svuda danas, pa ne može biti drugačije ni kod traženja softvera, samo što je traženje softvera mnogo sličnije braku:
Ako odlučiš na brzinu,
kajaćeš se natenane.
kajaćeš se natenane.
Za razliku od poslovnog softvera, druge stvari koje nabavljate u firmi su mnogo lakše zamenjive kada ukapirate da ste se prevarili.
Vi imate pravo da očekujete konkretne informacije, a ne samo bajke
U današnjem marketingu sve je prednost, svi su isključivo pozitivni, niko nema niti jednu manu. Svi znamo da nije tako, ali smo navikli da je sve sjajno i bajno u prodajnoj priči i očekujemo da će se tek posle nekog vremena videti šta je stvarno loše. A kako saznati sve loše unapred? Kroz tekstove na sajtu proizvođača? Teško. Ako je sajt profesionalno urađen, on mora imati dozu PR-a, to je nepisano pravilo. Ali isto tako, Vi imate pravo da očekujete i konkretne informacije, a ne samo bajke.Očekujete opise, ali nailazite na ISPRAZAN PR. Gotovo svi prodavci softvera mogu da stave neke fotografije i identičan tekst! Na primer:
“Naš poslovni softver je jedan od najnaprednijih poslovnih informacionih sistema na tržištu, projektovan i realizovan kao sistem za informatičku podršku poslovnim funkcijama proizvodnih i distributivnih preduzeća u raznim privrednim granama. Naš prorogram za poslovanje će vam pomoći da poboljšate i unapredite poslovanje vašeg preduzeća prema kupcima, prilagodite i optimizujete proizvodnju prema porudžbinama, smanjite visinu zarobljenog kapitala i u celosti kontrolišete vašu profitabilnost. Naš ERP program predstavlja jedno od vodećih tehnoloških rešenja u klasi standardnog poslovnog softvera. Ovu poziciju je ostvario pre svega zato što nudi totalno integrisano rešenje koje kombinuje jednostavnost upotrebe za korisnika i maksimalno visok nivo funkcionalnosti. Baziran je na najsavremenijoj informatičkoj tehnologiji, njegov razvoj je kontinualan, a sama softverska produkcija i tehnička podrška organizovana je prema najvišim mogućim standardima kvaliteta…”…itd, itd, itd…
Predlažem da svi imaju baš takav tekst, samo da se nazivi softvera i fotke menjaju. Sve je idealno i sve je politički korektno i relativno. Prekrasno, kao u “stručnim” časopisima gde se opis softvera svodi na isto to: sve je vrhunsko, samo je pitanje stila i odabira boje i cene! Kada bi se, hipotetički, svi dogovorili i stavili takav opis, ne biste ga ni pogledali niti na jednom sajtu, već bi obratili pažnju na druge detalje? Da? To Vam pričam! Gotovo svi PR tekstovi govore isto. Pod gornji tekst može da se udene i neko programče od 5.99€ i neki veliki sistem od 80.000€… Treba čitati između redova i pročitati ono što je marketing sakrio.
Obratite pažnju na te druge “detalje”. Manite ceo sajt odmah nakon što primetite sličan tekst i potražite drugi sajt/proizvod sa nekim konkretnim opisima, referentnom listom i demo proizvodom.
Preveliki dijapazon i volumen…
Neki prodavci kažu da prodaju više od 100 licenci dnevno. Kada ih opomenete da nema toliko firmi koliko su oni licenci do sada prodali, onda se ispostavi da 80% Evrope koristi baš taj program?! I da licence nisu baš te licence koje Vi kupujete, nego one od 3.99€: one sa online putnim nalozima. Ili one koje su samo platni nalozi: Svaki modulučić je jedna licenca, i svaki korisnik konektovan na bazu po svakom modulu je konekciona licenca… Saznaćete sve tome slične konstrukcije koje od 1000 aktivnih operatera naprave 80.000 licenci brzinom svetlosti.Čak i samo 100 stvarnih firmi (korisnika kompletnog sistema), ako ih stvarno ima, su za respekt, a ovaj navedeni opšteprihvaćeni način za preterivanje govori o marketingu bez moralnog kompasa. Neki online programi za fakturisanje i sl. imali su prvog dana kada su se pojavili po “34.000 aktivnih i zadovoljnih kosirnika” i za nekoliko godina su nestali. Ali dok su postojali, svi su mislili da su najveći i najbolji jer se o njima najviše priča. Marketing je čudo. Mislite i o tome i uzmite u obzir da je stvarni broj pomnožen marketing koeficijentom 🙂
… i skoro neviđena razuđenost u primeni.
Pohvale se neki često i time kako su im korisnici i razne državne (dez)organizacije, pa kad je tako, Vi tu malo zastanite i razmislite: Ako se program koristi u državnoj upravi i ministarstvima ili tome sličnim organizacijama, a Vi ste efikasna privatna firma, nemojte nasedati na priče da je program jednako prilagođen i ministarstvu finansija i Vama. Oni imaju 100% viška zaposlenih, a Vi verovatno manjak. Ne može program biti isto efikasan i kod Vas u firmi ako je predviđeno da jednu operaciju radi 6 ljudi tako što će kod Vas to raditi jedan čovek. Broj neophodnih operacija je zamišljen za 6 ljudi i prevelik je za efikasan i produktivan rad u efikasnim firmama. U državnim je potrebno da što više njih nešto radi. Ako prodavac tvrdi da je i ministarstvu i malim agencijama program jednako odgovajući, budite oprezni jer ili nije istina ili implementacija i prilagođavanje košta mnogo, mnogo više nego licenca, a rad će svakako biti neugodan… Osim ako se ne radi o programu za popunjavanje platnih naloga ili nečemu sličnom i trivijalnom 🙂U tekstu “Izgleda šašavo, ali mene leđa više ne bole?” Neeee…., otkriću vam kako da dođete do vrednih informacija koje će vam pomoći u procesu odabira, kao i to zašto je važna prezentacija programa.
O bloggeru:
Digital Priest je višedecenijski softverski trudbenik 🙂 i novi blogger kome neke pojave u našoj branši baš smetaju, voli da polemiše, a politička korektnost mu nije omiljena disciplina. Ako se lako vređate, nemojte čitati njegove tekstove, može da se desi da se prepoznate, pa da se ljutite, a to mu nije namera, kako sam negde u nekom tekstu kaže. Svaki njegov blog i stav je samo to: lični stav, i nije obavezno i stav Lidder Monolita i bloga na kome ovo čitate. Nije obavezno, ali je vrlo moguće!
Ukoliko Vam se dopao post, prijavite se na listu kako ne biste propustili neki od narednih.
Prethodni blog post: Dvojno knjigovodstvo i brisanje, otknjižavanje i menjanje