Od najave e-Faktura, bili smo sigurni da je za firme najbolje da koriste poslovni program koji ima bar neku godinu iskustva u radu sa elektronskim, odnosno, e-Fakturama. Prednost ovakvog poslovnog rešenja je pre svega u tome što imate sistem u kome sve već provereno radi. Za to je odličan primer Lidder koji, bez greške, već 15 godina automatski isporučuje elektronske fakture na e-mail adrese primalaca.

(Vreme čitanja: 3 minuta)


e-faktura i efikasno poslovanje I nešto više od mesec dana od početka rada e-Faktura nismo promenili mišljenje jer se pokazalo tačno ono što smo naveli. Izabrati program sa iskustvom u radu sa elektronskim dokumentima se jeste pokazao kao najbolji izbor. Od prvog dana primene e-Faktura korisnici Liddera, recimo, mogli su da iz samog programa dokument pošalju direktno na SEF. Dakle, samo jednom komandom i bez ulaska na Sistem Elektronskih Faktura.


Iz Liddera se godinama unazad fakture automatski šalju u elektronskom obliku, u XML formatu Udruženja Proizvođača Softvera Srbije (UPSS). Od nedavno se šalju i u najnovijem UBL XML formatu. Zato su 1. maja, sa početkom primene Zakona o e-Fakturama, korisnici Liddera nastavili da rade kao do tada jer program njihove e-Fakture/e-Račune automatski prosleđuje na e-Servis. I zaista, jednostavno je kako i zvuči. A to možete i da proverite kod korisnika Liddera koji već uveliko šalju elektronske fakture na SEF direktno iz programa.


A, da li radi SEF?


Nažalost, i ovog puta se pokazalo, da je sistem koji je osmislilo Ministarstvo finansija daleko od pouzdanosti, brzine i jednostavnosti. Najpre, zato što je izostalo plansko osmišljavanje celog mehanizma, a potom i zato što nisu uzete u obzir svakodnevne prakse u poslovanju. Informacioni posrednici tu nisu od pomoći. Problemi su na samom SEFu – Sistemu Elektronskih Faktura.


e-Faktura znači uštedu

No, brojne uštede su ipak već vidljive, a u slučaju Lidder korisnika i mnogo duže. Oni poslednjih 15 godina fakture ne moraju da šalju poštom, pa tako štede ne samo vreme, već i novac potreban za štampu, koverte i slanje. „Brza“ dostava računa putem servisa za direktno slanje elektronskih dokumenata preko SEF-a, trenutno ne opravdava ovaj epitet. Razlog je već pomenuta nestabilnosti tog sistema. A neisporučena e-Faktura, normalno, ne može biti ni plaćena.

Ipak, čim se rad bude ustalio i sve počne da funkcioniše bez zastoja i drugih logičkih i tehničkih problema, automatski će biti omogućena i po nekoliko dana brža naplata samim tim što ćete tada svoje e-Fakture, zaista, u samo nekoliko sekundi moći da isporučite svojim komitentima. Možete to i sada, ali ipak ne u svakom trenutku. U međuvremenu se nadamo da će SEF vrlo brzo obezbediti zagarantovan i trenutni prijem e-Faktura.


Efikasniji možete biti već danas

Zaboravite vreme i novac koje ste potrošili u prošlosti. Mislite na vreme i novac koje možete uštedeti u budućnosti. Bez obzira na to da li je slanje e-Faktura za Vas već obaveza ili će to tek biti.

Vi već sada možete eliminisati troškove štampe i slanja, i istovremeno ubrzati naplatu uvođenjem rada sa e-Fakturama, odnosno, elektronskim računima. Vreme dobijate kod preuzmanja e-Fakture sa SEF-a, jer možete da je uvezete u Lidder bez prekucavanja stavki artikala (ulaz robe). Isto važi i kada unosite troškove kroz ostale ulazne račune. I sve te primljene fakture možete uvoziti jednom jedinom komandom (komanda L). I ne samo to – u Lidderu pristigle fakture možete čak prihvati ili odbaciti ili pak otkazati, bez ulaska na SEF. A, istovremeno, i sve priloge koji su pristigli možete odmah prikačiti i arhivirati uz dokument koji knjižite. I sve to na jednom mestu, u vašem računovodstvenom programu!

Podsećamo, najsigurnije i najbrže će biti ako to radite kroz program u kome slanje elektronskih dokumenata godinama provereno funkcioniše, naravno. A najisplatljivije je uvođenje e-Faktura kroz sveobuhvatan monolitni program, bez dodatnih modula i naplate.

Kada znate sve ovo, zašto biste čekali da sve ove benefite koristite nekada?!! Zašto, ako možete da budete efikasniji već sada!?!

Pređite na rad sa e-Fakturama odmah! A onda, u januaru, kada za sve preostale privredne subjekte stupa na snagu obaveza sa slanje e-Faktura, Vi ćete mirno i bez stresa „uploviti“ u ovaj moderan način poslovanja jer u Lidderu već sada SVE RADI. 😀






Ukoliko Vam se blog i tema dopadaju, prijavite se na listu
kako ne biste propustili neki od narednih postova.





Prethodni blog post: 3 ključne osobe za odabir poslovnog softvera