Adekvatna softverska rešenja mogu značajno da unaprede EFIKASNOST, PRODUKTIVNOST i KONKURENTNOST te je s toga odabir poslovnog softvera opravdano ključan korak u svakom preduzeću. Kako bi bio odabran odgovarajući softver važno je odrediti koje funkcionalnosti su ključne za konkretno poslovanje.

(Vreme čitanja: 3 minuta)

Da bi se došlo do toga najpre je potrebno sa puno pažnje analizirati poslovne potrebe, ciljeve i resurse, kako bi odabrano rešenje odgovaralo ne samo trenutnim već i dugoročnim potrebama preduzeća.

Analiza poslovnih potreba

Na samom startu neophodno je da definišete šta su vaše potrebe. Svako preduzeće ima specifične procese, zahteve i ciljeve. Na primer, firma koja se bavi prodajom proizvoda putem interneta, verovatno će tražiti softver koji ima funkcionalnosti za praćenje zaliha, upravljanje narudžbinama i integraciju sa platformama za e-trgovinu. S druge strane, firma koja pruža usluge možda traži softver za upravljanje projektima, praćenje vremena ili fakturisanje. Dakle, prvi korak je jasno definisati šta je potreba vašeg biznisa.

analiza poslovnih potreba Treba razumeti da su funkcionalnosti ono što treba da poboljša svakodnevne poslovne procese i zato ih ne treba uzeti zdravo za gotovo ili podceniti jer možda je upravo to ono što će napraviti bitnu razliku u vašem načinu rada i omogućiti vam da dalje razvijate svoj posao. Uvek treba imati na umu potrebe te tako, ako je vaše poslovanje zasnovano na radu sa velikim brojem podataka za vas će biti nezaobilazna funkcionalnost koja omogućava analizu i izveštavanje.

Za firmu sa timom saradnika to bi mogla biti funkcionalnost koja se tiče praćenja zadataka. Dok je za firme koje posluju van granica države može biti značajno da je softver višejezičan. Dakle, funcionalnosti opravdavaju svoje postojanje ako svakodnevno poboljšavaju poslovne procese.

Procenite mogućnost povezivanja sa drugim softverskim rešenjima koje firma već koristi

Dobar poslovni softver nije obavezno i softver za praćenje procesa u proizvodnji i sl. Njegov posao jeste evidentiranje svih poslovnih promena i to ne znači da, na primer, treba da prati dokle se stiglo u nekom procesu proizvodnje, koliko je vremena neko od radnika utrošio za izradu nekog proizvoda, koliko je kilometara prešao neki vozač/kamion i sl. Za te pojedinosti treba da se pobrine neki drugi alat, ali jeste značajno da postoji mogućnost jednostavne razmene podataka između različitih sistema kako bi se izbegle greške u prenosu podataka i dupli unos.

Skalabilnost

Da li vam je poznato šta ovaj predstavlja ovaj pojam kada je reč o poslovnom softveru? Skalabilnost jednog poslovnog rešenja ogleda se u njegovoj mogućnosti da raste sa vašim preduzećem i da se prilagođava promenama poslovnih potreba. To znači da bi trebalo da odaberete rešenje koje se može nadograditi kako bi zadovoljilo BUDUĆE POTREBE, bilo da se radi o povećanju broja korisnika, proširenju tržišta ili uvođenju novih poslovnih funkcija.

Ne zaboravite korisničko iskustvo

Softver treba da bude jednostavan za korišćenje, sa intuitivnim interfejsom i dobrom podrškom korisnicima. Previše komplikovanih operacija usporava rad zaposlenih i povećava troškove obuke što ne treba zanemariti. Radom u jednostavnom programu, sa logičnim koracima kod evidentiranja promena, ne samo da ćete uštedeti vreme i novac, već ćete i mogućnost greške svesti na minimum.

Troškovi ili investicija

benefiti vs. trosak Ovo je bitna stavka, ali ne sme biti na vrhu liste kriterijuma jer ste vi u potrazi za poslovnim softverom koji će unaprediti vaše poslovanje i cena tu ne bi smela da bude ispred svih benefita uvođenja novog poslovnog rešenja. Cena poslovnog softvera može varirati u zavisnosti od funkcionalnosti, broja korisnika, kao i modela licenciranja. Iskustva naših korisnika su više puta pokazala da je bolje ulagati u kvalitetno rešenje koje će omogućiti veću efikasnost, nego birati jeftinije opcije koje ne zadovoljavaju sve poslovne potrebe. A to je zapravo investicija.



Dakle, pažljivo analizirajte specifične potrebe vašeg preduzeća, identifikujte ključne procese i ciljeve, i potom odaberite rešenje koje se može integrisati sa postojećim sistemima i koje je skalabilno za buduće potrebe.

Tu smo da sa vama podelimo deo našeg znanja i informacija koje su vam potrebne na ovom putu i uvek smo raspoloženi za čašicu razgovora.






Ukoliko Vam se blog i tema dopadaju, prijavite se na listu
kako ne biste propustili neki od narednih postova.





Prethodni blog post: Da li je vreme za promenu poslovnog softvera?