– Eeeee-EPP i Eeeee-Fakture !!!

   · Konačna faktura – odabir datuma poreske obaveze
Od ove verzije, prilikom slanja konačne fakture pokrivene avansom iz avansne fakture evidentirane na SEF-u, uvedena je mogućnost izbora osnova za nastanak PDV obaveze. Sada možete birati između „datuma prometa” ili „datuma avansa”, pri čemu je „datum avansa” i dalje podrazumevani izbor, osim ako ga ručno ne promenite.
   Ovaj izbor je uveden zato što, po tehničkom uputstvu za datum obračuna PDV (u zavisnosti od vrste dokumenta), za kategorije „Član 36a ZPDV” i „Datum avansa” SEF koristi iste identifikatore za datum nastanka PDV obaveze. Pošto je među korisnicima nastala pometnja, odnosno nekima su odbijene fakture zbog kategorije „Član 36a ZPDV – Datum PDV obaveze je datum naplate” uveli smo i ovaj izbor, pa kome kako odgovara, a da li je i šta ispravno pokazaće vreme 😉

   · PE Povrat VD:69 interni obračun
Od ove verzije, kada se radi povrat po rasporedu datog avansa (Stornirana AF dobavljača u kojoj nije obračunat PDV po čl.10 ZPDV), izbacili smo datum avansne uplate koji je pravio problem pri slanju internog obračuna u PE. Od sada se i ovakav dokument neometano šalje na SEF.

   · Slanje EPP na SEF
Preporuka je da EPP šaljete na SEF 11. ili 12. u mesecu i to posle 9h ujutru kako biste bili sigurni da je SEF preneo sva što je bilo zaključno sa 10. u mesecu za prethodni mesec, odnosno prethodni poreski period.

– Servis/ Opcije/ Lidder/ Licenca – Potpuno novi izgled i funkcionalnosti (LIDDER MRS – generacija 3.3)
U ovoj verziji, deo aplikacije koji se odnosi na licencu dobio je potpuno novi izgled i unapređene funkcionalnosti. Novi prikaz omogućava jasniji i pregledniji uvid u sve relevantne informacije u vezi sa vašom licencom. Sada na jednom mestu možete videti koje su dozvole trenutno aktivne, kao i sve detalje o licencnim opcijama koje su vam dostupne.

Ovo unapređenje olakšava praćenje statusa licence i omogućava bolju kontrolu nad funkcionalnostima sistema koje su vam omogućene. Takođe, značajno je pojednostavljen proces aktivacije Lidder-a. Više nije potrebno unositi bilo kakve podatke ručno – dovoljno je da nam dostavite vaš novi “MachineID” prilikom promene računara, a prethodni “MachineID” automatski će biti deaktiviran. VAŽNO: Potrebno je da obavezno preuzmete ovu novu verziju kako ne biste došli u situaciju da vaša liceca izgubi status permanentno otključane i bude vam onemogućen dalji rad.

– Automatska sinteza kartica za analitička konta
Od ove verzije, sistem automatski izvršava sintezu za određena analitička konta prilikom svakog knjiženja, što omogućava dalji optimizovani rad sa podacima. Ova funkcionalnost značajno smanjuje broj stavki koje se pojavljuju u sintetičkim karticama, smanjujući ih čak od 5 do 100 puta u odnosu na prethodni period i količinu dokumenata.

Ovaj pristup ima višestruki značaj za korisnike sistema. Pre svega, omogućava značajno veću preglednost sintetičkih kartica, jer se nepotrebni detalji filtriraju i organizuju tako da omogućavaju lakšu analizu. Time se olakšava uvid u ključne informacije, pa korisnici mogu brže donositi poslovne odluke na osnovu jasno prikazanih podataka. Pored toga, ovakva optimizacija doprinosi uštedi vremena, jer omogućava brži pregled i pretragu kroz manji broj sintetizovanih stavki. Automatizovano procesiranje smanjuje potrebu za ručnim intervencijama i minimimalizuje mogućnost grešaka. Ovo takođe omogućava veću efikasnost u svakodnevnim operacijama i omogućava korisnicima da se fokusiraju na strateške aspekte poslovanja, umesto na administrativne zadatke.

Inače, ova operacija sinteze i defregmentacije glavne knjige je bila i ostala moguća operacija kroz „Servis/ Opcije/ Preduzeće/ Export/Import/Obrada – Sinteza GK”. Međutim, ovim unapređenjem, auto-sinteza za analitička konta odmah nakon knjiženja doprinosi većoj preciznosti, smanjuje opterećenje sistema i korisnike oslobađa od dodatnog pokretanja ove operacije.

– MP specifikacija uz račun
Od sada, u specifikaciji računa iz maloprodaje biće jasno naznačen način plaćanja kojim je izvršeno razduženje MP za izdat fiskalni račun. Ova promena omogućava precizniji uvid u podatke o plaćanju i dodatno povećava transparentnost. Preporučujemo da specifikaciju uz fiskalni račun uvek štampate i prilažete uz račun ukoliko se odnosi na pravno lice.

– MP način plaćanja
Od ove verzije, način plaćanja će se uvek prikazivati u okviru VD:6 na ekranu, ukoliko je prilikom unosa korišćena komanda “N”, kojom se bira gotovina, ček ili kartica. Ova promena omogućava jasniji prikaz izabranog načina plaćanja i poboljšava preglednost podataka prilikom kasnijeg pregleda.

– MP FiskalniRN
U ovoj verziji povećan je broj polja u fiskalnom računu, što omogućava unos kompletnog broja fiskalnog računa. Ovo proširenje je posebno dizajnirano za korisnike koji rade preko EuroPOS-a, kako bi Lidder mogao da unese ceo broj fiskalnog računa dobijen od strane ESIR-a. Ova promena poboljšava preciznost i usklađenost sa propisima, omogućavajući tačan unos svih potrebnih podataka radi kasnije štampe specifikacija i svih ostalih propratnih dokumenata, kao i lakšeg praćenje istih.

– Novi prilozi uz obrazac PPI1
Prilozi uz obrazac PPI1, Podprilog uz Prilog 1 i Prilog 2 su od sada usklađeni sa propisanim izmenama i dopunama pravilnika o obrascima poreskih prijava za utvrđivanje poreza na imovinu. Ove obrasce možete naći u obrascima za popunjavanje (komanda “O” iz glavnog menija).