– Eeeee-EPP i Eeeee-Fakture!!!

   · Dokumenti za preuzimanje / grupno preuzimanje U okviru sekcije „Dokumenti za preuzimanje” dodata je mogućnost grupnog preuzimanja. Korisnici sada mogu označiti više dokumenata u inbox-u korišćenjem komande „Shift + klik” i preuzeti ih istovremeno.

Ova opcija omogućava efikasno preuzimanje većeg broja dokumenata odjednom. Međutim, napominjemo da je vezivanje za određeni dokument, kao i dodavanje tagova (oznaka), potrebno obaviti naknadno, nakon otvaranja pojedinačnog dokumenta, a ne odmah nakon samog preuzimanja.

   · Dokument Internog obračuna PDV Od ove verzije na dokumentima iz vrste dokumenata 69, 2 i 72 dodat je prateći „Dokument internog obračuna:” kao dopunjeni u VD:2 i izmenjeni u VD:69 i 72. Za primljene fakture koje u sebi sadrže klauzulu oslobođenja od PDVa po čl.10 Zakona o PDV, i po kojima ste u obavezi da vi kao poreski dužnik sačinite Interni obračun PDVa, od sada ćete imati i Dokument o internom obračunu sa svim neophodnim podacima koje jedan takav dokument treba da sadrži. Kao i do sada Interni obračun PDVa se komandom „E” šalje u PE na SEFu.

   · Vezivanje ulaznog dokumenta sa više datih avansa Od ove verzije je moguće povezati kalkulacije (VD:2) i ulazne račune (VD:72) koji su plaćeni avansno sa više datih avansa (VD:69) bilo iz ove ili iz prethodne godine. Takođe, moguće je kombinovati date avanse iz tekuće i prethodne godine u jednom ulaznom dokumentu. Maksimalan broj datih avansa sa kojima može da se veže jedan ulazni dokument je 12.

Vezivanje sa više avansa radite tako što u spisku datih avansa tasterom Insert (INS), na tastaturi, obeležavate sve date avansa iz raspoređenih avansa po dobijenim AF (VD:69) sa kojima želite da povežete ulazni dokument. Takođe, to možete raditi držanjem tastera „Ctrl” i kliktanjem mišem na željene date avanse. Svi obeleženi avansni će radi jednostavnijeg pregleda biti označeni drugom bojom. Sve ovo je uvedeno zbog slanja Internog obračuna u PE jer je obavezno uneti vezu iz prethodno obračunatog internog PDVa. Bitna je samo veza, ne i iznos kao u izlaznim fakturama koje su povezane sa više AF.

Uvedena je i komanda „Ctrl + A” u izradi i pregledu ulaznog dokumenta koja vam omogućava da nakon povezivanja vidite spisak odabranih veza.


– Zabranjena komanda „A” nakon internog obračuna u VD:2 i VD:72

Ukoliko radite ulaz robe po fakturi u kojoj nije obračunat PDV po čl.10 Zakona o PDV kroz kalkulaciju (VD:2), ili Ulazni račun troškova (VD:72) i koristite avans iz primljene AF sa internim obračunom PDVa (komanda „A”), Lidder od sada sprečava pogrešan redosled rada. Nakon što izvršite interni obračun (komanda „Shift + C”), više nećete moći da unesete avans. Sprečavanjem unosa avansa nakon internog obračuna Lidder vam pomaže da izbegnete grešku u internom obračunu PDVa, odnosno u samom nalogu. Ovo pravilo osigurava tačan raspored PDVa i sprečava potencijalno drugačiju raspodelu Internog PDVa u nalogu.

Pravilan redosled rada: Radi se ulazna kalkulacija po primljenoj fakturi (import ili unos stavki), zatim se komandom „A” unosi iznos fakturisanog avansa, a nakon unosa avansa komandom „Shift+C” se radi interni obračun PDV, potom će Lidder pitati „Da umanjim porez iz AF?” gde treba odgovoriti „DA” kako bi interni PDV bio obračunat samo na razliku, ako je ima. Na kraju, ako se radi o otkupu sekundarnih sirovina, obeležite kalkulaciju komandom „S” – Otkup sekundarnih sirovina sa PDV.

– Dodatno ubrzano zatvaranje godine

Proces završnog zatvaranja godine i otvaranje početnog stanja dodatno je optimizovan i sada je brži za približno 50%. Brzina obrade zavisi od broja priloga, pri čemu će korisnici sa većim brojem priloga primetiti značajnije ubrzanje.

Ukoliko ne koristite eArhivu, ovo ubrzanje neće imati uticaj na vaše otvaranje početnog stanja. Preporučujemo da počnete sa korišćenjem eArhive, jer značajno olakšava upravljanje dokumentacijom i u potpunosti može zameniti klasične registratore.

– Statistika šifriranih usluga

Iz menija Pregled/Statisktika/Analiza robnog prometa možete dobiti i izveštaj o prometu usluga. Do sada je bio u testnom režimu (BETA), a od sada zvanično radi i može vam pomoći u praćenju izvršenih usluga. Možete videti broj izvršenih usluga, kojem komitentu su fakturisane koje usluge, količinu po JM, vrednost pojedinačne usluge, kao i ukupno ostvaren prihod od određene šifrirane usluge.

U promet usluga ulaze samo šifrirane usluge, a šifarnik usluga se formira na kontu koji je definisan u sistemskoj listi kontiranja na 25. mestu, naš predlog je da to bude konto 7770.

– MP Export za EuroPOS (Fiskalizacija računa direktno iz Liddera)

Lidder nije specijalizovan za maloprodaju niti je licenciran u Poreskoj upravi za izdavanje fiskalnih računa. Do sada, Lidder je omogućavao samo export baze artikala u XML formatu po UPSS standardu za različite MP softvere koji rade sa termalnim printerima i koji su registrovani, a na kraju dana je celokupna specifikacija prodaje učitavana u Lidder radi razduženja MP.

Sada, ukoliko se odlučite da koristite EuroPOS ESIR, možete direktno iz Liddera slati račune na fiskalizaciju. Nakon završenog izlaza iz MP, Lidder će vas pitati: „Šaljete račun na fiskalizaciju?” Ako odgovorite sa „Da”, Lidder će komunicirati sa EuroPOS ESIR sistemom, koji će proveriti vaš LPFR, fiskalizovati račun i odštampati ga, bez potrebe da prelazite u drugi softver (isti princip kao direktno slanje na SEF, samo što je reč o fiskalizaciji).

Za implementaciju ovog rešenja, potrebno je da nabavite ESIR od proizvođača/firme EuroPOS. Možete nas kontaktirati za broj telefona ili e-mail osobe, sa kojom imamo dogovor oko instalacija i koja može on-line i brzo da vam izvrši instalaciju ESIR-a. EuroPOS će instalirati ESIR na računar na kojem je već instaliran Lidder, a mi ćemo vam izvršiti aktivaciju i podešavanje svih parametara za dalji rad, u Lidderu i u EuroPOS-u.

Princip rada podrazumeva korišćenje jednog ESIR-a i jednog termalnog štampača, uz mogućnost slanja računa na fiskalizaciju sa svih Lidder terminala. Roba se odmah skida sa stanja, a svi podaci o prodaji su dostupni u realnom vremenu. Omogućene su osnovne funkcije kao što su izdavanje standardnog fiskalnog računa, izdavanje fiskalnog računa za poznatog kupca (računi sa PIB-om), kao i fiskalizacija povrata fiskalnih računa. Avansni fiskalni računi se i dalje izdaju kroz VP na standardan način i šalju na SEF (fiskalizaciju avansnih računa nećemo razvijati).

– Lidder u najnovijem Delphi razvojnom okruženju

Od ove verzije, Lidder je kreiran u najnovijem i aktuelnom Delphi razvojnom okruženju (Delphi 12.2) čime nastavljamo da idemo u korak sa vremenom i modernim alatima, uz maksimalan trud da korisnici ne primete nikakvu razliku u radu. Ova promena omogućava dalje korake ka tome da Lidder koristi sve prednosti 64-bitnih sistema, što znači bolje iskorišćavanje sistemskih resursa, brže učitavanje podataka i povećanu odzivnost sistema. Takođe, otvara mogućnosti za proširenja, kao što su veći broj šifara, dodatna mesta troška, veći broj stavki u nalozima i druge nadogradnje.