LIDDER radi oduvek i robno i finansijski, zavisno od potrebe svojih klijenata, ali smo istovremeno ukazivali na Zakon koji je od samog početka definisao da je robno vođenje maloprodaje obavezujuće.
Bilo kako bilo, sada smo za sve one koji su u LIDDERu vodili finansijske maloprodaje (MP) olakšali prelazak na robno vođenje i to u samo 7 koraka.
Ujedno smo organizovali i radionicu na kojoj smo opisali postupke i razrešili nedoumice korisnika. Ukratko rečeno, maksimalno smo se potrudili da olakšamo ovaj proces, kao što smo to uradili i pre izvesnog broja godina kod prelaska sa robnog na finansijsko vođenje maloprodaja.
A evo i utisaka učesnika radionice:
“U Lidderu nam je sve lako, a pogotovo kada nam na radionicama sve dodatno lepo objasne. Ujedno se podsetimo koliko bi sve to bilo teže bez Liddera i da nam zapravo samo nedostaje da se postavimo drugačije prema svojim klijentima i taj odnos dovedemo u red, kao što je nas Lidder doveo u red i pomogao nam da bolje organizujemo svoje poslovanje.”
“Srećom, već sam imala iskustvo sa robnim poslovanjem pre više godina, ali sada kada me očekuje posao u vezi sa prebacivanjem našeg trenutno poslovanja sa finasijskog na robno ova mogućnost u samo 7 koraka pojednostaviće stvar i mnogo mi olakšati.”
“Lidder nije jedini računovodstveni program u kome sam radila, ali jednostavnost u radu koju on ima i lakoća sa kojom se svi računovodstveni poslovi u njemu završavaju su nešto što nisam srela kod drugih. Tako će biti i sa prelaskom sa finasijskog na robno vođenje maloprodaja. Radionica je to potvrdila.”
[ngg src=”galleries” ids=”1″ display=”basic_thumbnail”]
Sadržaj radionice obogatili smo specifičnim primerom iz prakse koji je pokrenuo interesantnu raspravu, ali koji je i nasmejao učesnike radionice zbog načina na koji je problem predstavljen. Ovom prilikom delimo sa vama to pitanje našeg korisnika, i pozivamo vas da svoje predloge ostavite u komentaru.
Interesantna priča i pitanje knjigovodstvene agencije „Felicity“:
Klijent koji radi od 1989. godine i naša agencija mu vodi knjige pokušava da uvede robno knjigovodstvo još od 2003.g. ali ima mali problem. Od dobavljača dobije juneće meso kompenzirano 150 kg. To je polutka dobrog bika koji je kao živ bio težak preko 500 kg, ali to nije bitno za nas jer ga je neka klanica već dovela u stanje za prodaju trgovinskoj radnji tzv MESARI – mom klijentu koji pravi ćevape skoro kao Valter. Znači imamo pola bika 150 kg po ceni od 480,00 din. imamo normativ za kategorizaciju, praksom i iskustveno smo došli do zaključka da treba dodati 30% marže i 10% poreza da bi dobili maloprodajnu cenu. Svi podaci su tu za ulaznu kalkulaciju. Onda ulazi kupac i kaže da hoće parče od grudi i jednu rozvratnu i pola kila mlevenog mesa i ako može da mu odseče „čolan“ ili koleno za pihtije. Drugi neće mleveno, ali hoće šnicle, treći bi malo bez koske za gulaš, a četvrti bi od vrata parče sa koskom jer vrat kod bika bude baš mesnat i veliki, znatno je veći nego kod krave ili junice. Moj klijent mora da ispoštuje želju kupca na licu mesta i da mu izda fiskalni račun. Cene je utvrdio prema normativu za bika. Sanitarna i zdravstvena inspekcija mu ne dozvoljavaju da vrši konfekcioniranje mesa jer nema uslove za to. Vetrinarska traži pečat na biku. Tržišna ga obavezuje da kupcu da šta ovaj hoće i to sve u 20 m2. Jasno je da moj klijent nije Matijević.
I sad mi preko FREEpos-a razdužujemo ovo da bi po ukidanju finansijske maloprodaje mogli da vodimo poslovne knjige , tj. pomoćne knjige po zakonu. Nego, kako da zadužimo ovo što razdužujemo ili da razdužujemo ovo što zadužujemo?
Možda imate neki konstruktivan predlog ili neku ideju koje ja ne mogu da se setim.
Pozdrav! Vlada
U nastavku pročitajte i naš predlog kako da knjigovođa “istranžira” bika 🙂
Naš odgovor agenciji „Felicity“:
Poštovani Vlado,
ovo Vaše viđenje problema oko prelaska sa finansijski vođene MP na robno vođenu MP nas je baš nasmejalo. Rado ćemo Vam dati predlog / ideju kako da ovo rešite i pokušaćemo ovo rešenje da napišemo u istom šeretskom stilu kako ste opisali i problem.
Evo opisa postupka za robno zaduženje i razduženje “veličanstva Bika” 😊 i to danas za prethodni dan.
Prodaju mesa ćemo raditi preko proizvodnje i to na sledeći način:
1. Ulaz materijala na 9100 (150kg sirovog mesa veličanstva Bika) od dobavljača.
2. Otvaranje šifarnika proizvoda na 9600/9120 po kategorizaciji (rozvratna ili rozbratna od bika, šnicla, čolan…). sa njihovim sastavnicama – specifikacijama za proizvodnju. Proizvodi u specifikacijama imaju učešće osnovnog materijala od 100%: za po 1kg proizvoda ide 1kg materijala – sirovog mesa. Specifikacija svakog proizvoda se sastoji od 1kg sirovog mesa i nekog troška u fin.iznosu npr 1din. indirektnog troška proizvodnje, ili možda direktan trošak „tranžiranje veličanstva Bika“. Može i više din. i na taj način se može korigovati proizvodna cena ako ona nije ista za baš sve proizvode tj svakako postoji razlika u ceni između mesa od buta i rebra za supu ili paufleka;
3. Otvorene šifre artikala na kontu 9600 i kontu 9120 (mesara-prodavnica sopstvenih proizvoda) su iste, a konto 9120 mora da ima definisan dinarski cenovnik (MP cena za svaki proizvod) koji je isti kao na kasi;
4. Obezbedite u elektronskom formatu specifikaciju prodaje za dan (specifikacija prodaje iz FreePosa);
5. Otvorite dokument proizvodne kalkulacije i uvezite fajl specifikacije prodaje iz FreePosa komandom “L-Import stavki kalkulacije iz datoteke”. Na taj način se, kroz proizvodnu kalkulaciju, na 9600 obezbeđuje taman potrebna količina gotovih proizvoda za koju je razdužen osnovni materijal po specifikaciji (kilo sirovog mesa za kilo bilo kog proizvoda koji se prodao);
6. Uradite prenos proizvoda sa 9600 na 9120 za istu količinu koju ste prethodno “proizveli” iz one specifikacije prodatog. To se radi na isti način – uvozom fajla specifikacije prodaje sa kase tj iz FreePosa, ovde se koristi komanda “L-Import stavki kalkulacije iz datoteke” i ni ovde nema kucanja niti jednog artikla, sve je već otkucao Mesar na kasi u radnji;
7. I na kraju ide razduženje MP za tačnu specifikaciju prodaje iz fajla. Opet učitavate isti fajl specifikacije prodaje iz FreePosa i to sad korišćenjem komande “L” (Import prodaje sa Clouda ili iz datoteke računara u zavisnosti odakle se uvozi fajl – direktno iz FreePosa ili iz FreePosa sa Clouda, pošto komunikacija može ići internetom). I tako pravite razuženje prodaje za tačno onoliko koliko je prodato, a prethodno proizvedeno i prebačeno na MP stanje. Krug zatvoren, materijal razdužen, pogonsko i robno i finansijsko završeni, bez kucanja stavki. Veličanstvo Bik odavno više nije Bik već neka šnicla, ćevap i tome slično 😊;
8. Ostaje vam dovoljno vremena za pripremu nekog dobrog, a komplikovanog recepta za pripremu bifteka.
Kako biste vi “istranžirali” ovog stokilaša ?
😊
Preuzmite materijal sa naše radionice i saznajte
kako da u samo 7 koraka pređete na robno vođenje MP.
Preuzmi kompletan vodič!
Prethodni blog post: ERP program i kikiriki